10 idei pentru un baietel de 6 ani

In perioada aceasta, si imediat urmatoare, am pregatit pentru S. cateva lucruri care sa il tina ocupat si fericit, fara a fi nevoie sa apelam la tableta sau desene animate, si fara prea mare asistenta din partea unui adult. Acum, stiu ca baietii sunt diferiti, dar incercam sa ii umplem zilele (sau cateva ore) cu ceva ce poate face singur, pentru ca Baietelul de argint are doi parinti peste masura de epuizati 🙂. Sper sa va inspire lista noastra, la care voi adauga periodic cate ceva (unele jocuri sunt pregatite pentru saptamanile viitoare).

5. Cartile cu Cd-uri audio

Poate nimic nu il tine pe S. mai ocupat si mai fericit decat compania unei povesti audio. Asadar, pe perioada in care a fost la bunici poate cea mai buna investitie pe care am facut-o (multumim, Valentina, ca ne-ai ajutat sa procuram cartea!)  a fost Imparatia lui Ciubotel. Auzisem multe despre Spiridon Vangheli si chiar am citit din Ispravile lui Guguta, eu mai intai, pentru a ma familiariza cu stilul acestui scriitor plin de farmec. Camelia a fost cea care l-a “descoperit” pentru mine si ii multumesc inca o data pentru munca de “sapatura” pe care o face in imensitatea titlurilor de carti pentru copii, scotand la iveala adevarate diamante. Recenzia ei o puteti citi aici.

ciubotelImparatia lui Ciubotel a aparut la editura Doxologia, iar Cd-ul alaturat cuprinde lectura integrala a cartii, in lectura actorului Petru Hadarca.

Mie mi-a placut pe data stilul cald si plin de imaginatie al lui Vangheli. Lui S., asisderea. Cei care nu au gustat asa de mult stilul au fost bunicii, carora le-am dat sarcina sa ii mai citeasca din când in când un capitol din carte. Se pare ca anumite fantezii sunt intelese numai când iti tragi pe spate aripile de copil si te lasi purtat prin vazduhul lor aparte.

Nu am reusit sa terminam cartea in cele doua saptamani cat am stat la bunici, inca mai avem de citi din ea, dar pentru ca a venit insotita de CD audio, S. a ascultat povestea intreaga de nenumarate ori.

De multe ori, acasa sau la drumuri lungi, astfel de cd-uri ne-au salvat, S. sta foarte cuminte si le asculta over and over again, si tin minte ca asa eram si eu când eram mica. Un alt exemplu de carte cu CD, pe care el a primit-o de Craciun, este cea cu Manny Iscusitul:

iscusit2

Voi aveti vreo preferata, pe care sa ne-o recomandati?

 

10 Comments

  1. In engleza, va recomand Hairy Maclary from Donaldson’s Dairy and Friends (10 CD-uri), citite de David Tennant. Merita cumparate cartile pentru efect complet.

  2. Daniela

    Lui Iustin (5 ani) i-a placut enorm de mult sa asculte cele doua CD-uri cu povesti ce insotesc cartea “Povesti de prin lume adunate” de la ed. Gama. Cred ca timp de 3-4 saptamani le-a ascultat in fiecare zi, cand unul cand celalalt. Povestile, 18 la numar, sunt interpretate de catre actori de la Teatrul “Luceafarul” din Iasi. Iustin a primit cartea cadou, eu recunosc ca nu am banuit ca ii va placea atat de mult.
    http://www.edituragama.ro/povesti/povesti-din-lume-adunate/povesti-din-lume-adunate.html
    Ti-o recomand cu drag !

    • Multumesc, mult, Daniela, o trec in wishlist! E foarte buna recomandarea!

  3. violeta.argatu

    Povestile domnisoarei Firicel-cel putin povestea cu ciocolata o sa-l dea gata pe S. Din aceasta poveste ioan ne-a invatat pe toti cum tre sa mancam ciocolata. El si tatal lui respecta in totaliate,eu si Ana,nu :d… Aceasta carte e cu cd,si a fost
    mult timp unadin preferate. Ne-a fost de mare ajutor atunci cand Ioan se pregatea sa mearga la gradinita,dar si mai mult m-ajuta canf ii amintesc Anei povestea printesei impuuticel:d-din cand in cand ana are o prb de rezolvat cu “doamna perie” s-atunci apelam la poveste:).
    De vreo saptamana,avem o noua preferinta in materie de carti.
    Cartea preferata se numeste “povestea frindelului”-dar nu e cu cd. (E prima carte pe care o citeste ioan pentru el,in gand.am inceput sa-i citesc eu,apoi, i-is c-ar putea sa citeasca singurel . Nu ma asteptam,cartea l-a pri bine de tot-e cea in care citeste om quaiet corner:p.mai are vreo doua capit si o termina.la inceput faceam cu randul-dupa ce termina el de citit unul,doua capitole, citeam si eu pt mine:d.asta pana cand i-am furat-o si-am terminat-o de citit :)) )

    Ma tenteaza acum povestile scrise de mama lui Vlad-gasesti recenzii tot la cCamelia-sunt doar in format audio deocamdata. Cauta pe youtube,sunt vcateva demo-uri.cred ca le iau pana la urma, nush dc mai astept varianta pe hartie

    • Nici pe aceasta nu o avem, trebuie s-o trec pe lista🙂 Povestile pentru Vlad ne sunt cunoscute prin mostrele gratuite, i le-am pus pe acelea pe calculator la un moment dat, dar trebuie sa ne orientam spre cd-uri pe care sa le asculte in camera lui.

  4. violeta.argatu

    Scuze pt greselile de scriere, tel e de vina: p. Uite aici povestile despre care iti vorbeam:

    http://www.micatelierdecreatie.ro/2014/11/recomandare-cu-mult-iz-de-poveste.html?m=1

  5. Roxana Mihaela

    la noi Wall E si Habarnam🙂

    • Exista Wall E audio? S. e topit dupa povestea asta, ai un link?

Leave a Reply

