Un plan de lectie si o recenzie: Things for boys to make and do

Ne apropiem de sfarsitul listei noastre cu obiective de studiat anul acesta, si pentru asta trebuie sa întocmesc o lista noua. Cea mai mare parte dintre subiecte vor fi recapitulari ale unor lectii parcurse deja, pentru ca unele informatii s-au uitat, iar eu am adunat materiale noi, interesante pentru S.

Un subiect pe care vreau neaparat sa il reluam, mai ales ca stiu ca ii face mare placere lui S., este cel despre Imperiul Roman. Am ramas surprinsa sa vad cat de mult l-a interesat pe S., când a parcurs impreuna o alta carte Usborne, The Roman Town.

Tocmai de aceea vreau sa profit de cartea castigata la un concurs pe blogul Adinei (Citeste cu mine): Things for boys to make and do:

things1

Cartea de fata este perfecta pentru S.- de fapt, s-a indragostit imediat de ea! El nu coloreaza si nici nu prea deseneaza, insa adora sa faca tot felul de crafts, in genul celor de la Art Attack.Ii place sa lucreze cu carton, sa taie, sa lipeasca, sa vada ceva iesind din mana lui. De cum a vazut cartea, a trecut prin ea de cateva ori, iar in dimineata aceasta si-a ales cateva modele pe care le-a incercat singur. Va asigur ca a fost multa liniste si armonie la noi acasa gratie acestei carti, si nici macar nu a trebuit sa ii traduc, instructiunile in imagini s-au dovedit a fi suficiente pentru cele mai simple proiecte. Fiecare imagine este insa insotita de instructiuni explicite, si sunt sigura ca daca facem impreuna activitatile, urmând pasii asa cum sunt ei expusi, creatiile lui S. vor arata  mult mai bine.

Ce legatura are ea cu Imperiul Roman? Are, pentru ca unul din subiectele propuse, cu 5 proiecte, se refera tocmai la soldatii Imperiului Roman. Lupta unui gladiator cu un leu, o sabie romana, un lant de soldati, o catapulta, un sul cu cifre romane. Craft-uri pe care le vom include si noi in noua lectie despre Imperiul Roman (de altfel, pana sa apuc eu sa scriu despre carte, el a realizat deja sulul pe care vom scrie cifrele romane).

Celelalte teme abordate sunt excelente pentru a crea in jurul lor Unit Studies de care sa se bucure baietii: cowboys, cavaleri, Egiptul Antic, fotbal, monstri si vrajitori, pirati. Iata cuprinsul:

things2

Planuiesc sa profit de temele propuse si sa reiau si lectia despre Egiptul Antic, si cea despre cavaleri (care are mereu succes la S.), si eventual sa il rog pe Gary, prietenul nostru care se pricepe la fotbal, sa faca o mica lectie despre acest sport cu S.

Cartea este mare, format A4, cu paginile groase si lucioase, minunat realizata de Emily Bone, Rebecca Gilpin si Leonie Pratt, iar S, nu vrea sa o mai lase din mana de când a vazut-o (chiar si acum, când scriu acest articol, se invarte pe langa mine sa i-o inapoiez, pentru ca mai are de lucrat la ocheanul de pirat, centura de cowboy si castelul cavalerilor).

things3

Eu presimt ca va fi tare folosita, rasfoita si citita, si voi profita de pasiunea lui S. pentru lucru manual, pentru a citi totul si in engleza, poate-poate se mai prinde de el si limba straina. E o carte pe care eu oricând as face-o cadou baietilor de 5-9 ani, pentru ca le stimuleaza imaginatia, ii invita la jocuri de rol ulterioare si le exerseaza inemanarea.

Multumim mult pentru ea, Adina, ne-ai facut o mare bucurie!