Nuci de sapun si inalbitor de la Ecoera

La începutul lunii martie am primit invitatia de a testa doua produse bio din magazinul Ecoera, si nu a trebuit sa citesc de doua ori e-mailul pentru a sti exact ce imi doresc sa testez! Adevarul e ca auzisem despre nucile de sapun, si nu ma dumirisem bine ce e cu ele. Imi doream sa le incerc, in principal pentru ca sunt o solutie bio si hipoalergenica pentru spalarea hainelor, iar noi avem o isotrie deloc placuta cu detergentii chimici.

Sa va povestesc de la inceput…

Când m-am casatorit, spalam cu Ariel. Eu l-am socotit mereu un detergent bun si nu imi facuse probleme pana atunci. Sotului meu insa ii provoca niste alergii, dar nu ne-am dat seama de asta atunci. Doar când hainutele bine spalate cu Ariel i-au facut “cadou” Baietelului de argint, pe atunci nou nascut, o piodermita de toata frumusetea, si când a renuntat cu totul la el, au disparut si alergiile misterioase ale sotului.

Pentru S., la inceput, nu am mai indraznit sa folosim nici un fel de detergent. Nici in masina de spalat nu mai cutezam sa bag hainele. Le spalam cu fulgi de sapun alb, pe care bunica materna il razuia cu constiinciozitate, la mana.

Dupa ce piodermita a trecut, am folosit un detergent special pentru bebelusi, iar apoi varianta Sensitive a unui detergent uzual.

Cu toate acestea, asteptandu-l pe micul F., nu puteam sa nu imi reamintesc povestea cu piodermita rebela din maternitate, care l-a costat pe S. tratament cu antibiotic in prima saptamana de viata. Asa ca m-am bucurat mult când mi s-a oferit posibilitatea de a testa nucile de sapun si inalbitorul bio.

Ecoera m-a asteptat cu amabilitate sa ma intorc acasa dupa sederea in spital si de doua saptamani si ceva testez produsele, ca sa va pot prezenta o parere bine documentata🙂.

Ce sunt nucile de sapun?

nuci1

Ei bine, nu sapun in forma de nuci, cum credeam eu când am auzit prima oara de ele, ci… sunt fructele arborelui Sapindus Mukorossi sau “arborele de sapun”, care creste liber in Nepal si la poalele muntilor Himalaya.
Coaja acestui fruct contine saponina naturala care in contact cu apa calda este eliberata in apa.

Este un detergent economic si ecologic. La spalarea pana la 60 grade Celsius nucile de spalat se pot folosi la 3 spalari diferite cu masina de spalat automata, deoarece saponina nu iese toata din coaja de la prima spalare (descriere preluata de pe site-ul Ecoera). Mai multe date si explicatii puteti citi aici. Un pachet de 500 de grame de nuci de sapun costa acum 17 lei (redus de la 22), si este suficient pentru 75 de spalari.

Inalbitorul cu percarbonat de sodiu, pe baza de oxigen are ca ingrediente  >30% percarbonat de sodiu, > 30% bicarbonat de sodiu, < 30% soda calcinata. Se poate folosi pentru scutecele si rufele bebelusilor. Iata descrierea lui pe site:

Percarbonatul de sodiu este ingredientul activ din acest inalbitor, el albeste si scoate petele de pe rufe si in contact cu apa se descompune in:
– carbonat de sodiu sau soda de rufe si
– peroxid de hidrogen (apa oxigenata), inalbitor pe baza de oxigen.
Nu contine clor, fosfati.
Scoate petele de ceai, cafea, vin rosu, iarba, petele de fructe, transpiratia si sangele.

Am inceput testarea lor chiar in acea zi- aveam multe haine ce se adunasera in cosurile de rufe. De altfel, la noi acasa, cu doi copii in scutece si unul care iubeste sa se joace in noroi, masina de spalat merge zilnic (cu mici exceptii). Am pus in saculetul special nucile si l-am pus in masina intre haine. Pentru miros frumos puteti adauga cateva picaturi de ulei esential direct pe saculet sau, diluat cu apa, in compartimentul pentru balsam. Hainele copiilor le spal la 40 de grade, un program de o ora si 20 de minute.

nuci2

Am spalat prima oara hainele copiilor, folosind 3-4 nuci si inalbitor (cam o lingura). Când le-am pus la uscat, Ada si cu mine am observat ca scutecele pe care le folosim pe post de babetica pentru Cati (care sunt pline de pete ce niciodata nu ieseau bine la spalat), sunt mult mai albe, iar petele vizibil mai estompate. E vorba de pete vechi de fructe si legume, pe care nu am reusit sa le scoatem total cu nimic (dar nici nu ne straduim prea tare, pentru ca la urmatoarea masa carpele se vor murdari din nou). A doua oara am spalat o masina de haine colorate, unde am folosit doar nucile. Hainele au iesit curate si fara miros.

In urmatoarea zi, am spalat prosoape si lenjerie de pat. De data aceasta, am pus din greseala mai mult inalbitor (mai mult decat doza recomandata). Rezultatul: rufe curate si albe, dar cu un miros ca de clor. Mirosul a disparut complet in timpul uscarii la aer curat, deci nici un inconvenient pe partea asta.

Ultima masina testata a fost cea cu rufele albe ale sotului, la 60 de grade. E drept ca petele vechi nu au iesit (nu ar fi iesit nici cu detergentul obisnuit), dar tricourile au fost mult mai albe decat de obicei.

Nucile de sapun nu scot petele, insa inalbitorul ajuta a scoaterea lor, mai ales daca le puneti la inmuiat cu o lingura de pulbere in prealabil. Cum eu nu foloseam solutie de scos petele chimica, cum e Vanish, si pana sa descopar o solutie organica nu am folosit nimic de genul acesta pe hainele copiilor, sunt multumita de rezultat.

In mod sigur voi continua sa folosesc aceasta combinatie de nuci de sapun si inalbitor, mi se pare ideala pentru copii mici si bebelusi si persoane alergice, cum e sotul meu.

3 Comments

  1. Interesant , intru pe site-ul lor sa vad ce au !

    • Multe chestii folositoare🙂

Trackbacks

  1. 5 idei de activitati cu plastilina pentru copii mici (+ o recomandare) | My Blog

Leave a Reply

