O lectie de botanica…cat doua anotimpuri!

A venit vremea sa ma gândesc la o noua planificare pentru primavara si vara Baietelului de argint. Avem cateva subiecte de anatomie si geografie,  pe care nu le-am atins din lista anterioara, si planuiesc sa trecem prin ele. In afara de acestea, de exercitiile de engleza si citire, mi-am propus sa studiem natura.

Anul trecut ne-am concentrat pe insecte: am facut un insectar, am urmarit furnicile ori de cate ori am avut ocazia, am repetat lectiile despre ciclul vietii la fluture, albina, buburuza, si alte cateva activitati de felul acesta.

Acum imi doresc sa studiem plantele din jurul nostru, punând accent pe cateva specifice locului (noi avem dealuri frumoase in jur si o padure de foioase- sunt sigura ca am si eu multe de invatat!). E o lectie care se va intinde pe urmatoarele sase luni, probabil. O parte dintre activitati le-am planuit deja, si sunt deschisa sa adaugam altele pe parcurs, dupa interesele copilului si materialele ce ne stau la dispozitie.

Iata ce mi-am propus pana acum:

  • experimente (plantam seminte, experimentul cu bobul de fasole), pe care le vom face cu ajutorul Trusei Exploraorului de la Noriel;
  • observam stejarul in mai multe anotimpuri (am parcurs deja o lectie despre acest arbore toamna trecuta, acum vrem sa observam frumosul stejar din vecinatate  primavara si vara);
  • citim cat mai multe carti care se incadreaza in tema, fie ele de fictiune sau nu;
  • invatam despre partile unei flori, ale unui fruct, ale unui arbore;
  • procesul de fotosinteza;
  • recapitulam notiuni despre fructe si legume;
  • vom incerca, desigur, sa avem si cateva proiecte de arta plastica, dar asupra acestora nu ne-am hotarat inca.

Acestea sunt materialele pe care le vom folosi, si despre fiecare voi detalia in articole viitoare:

botanica

Happy learning!

Leave a Reply

