Puzzle tip incastru Goki: Casuta cu ferestre

Vreau sa ma “laud” putin cu cadoul pe care i l-am ales Ecaterinei de ziua ei, pentru ca sunt foarte incantata de el. Ca nivel de dificultate depaseste un pic capacitatea si sfera ei de interes, pentru ca nu are nici sunete, nici lumini, dar mi-a placut mie foarte mult si am tinut sa il avem pentru ea si pentru generatiile urmatoare de copii care se vor juca cu el.

Este vorba de un puzzle de lemn tip incastru, care se potriveste foarte bine cu celelalte materiale pe tema Casa mea, despre care va poveasteam aici.

puzzlecasa1

Are pe el desenata o casuta cu zece ferestre (de fapt, cred ca e vorba de hartie lipita pe lemn). Sub fiecare fereastra se afla o alta imagine. Ilustratiile mie mi se pare nespus de dulci si de atractive iar culorile sunt intense.

puzzlecasa2

Puzzle-ul acesta mi se pare o excelenta unealta de invatare. La ce poate fi folosit?

  • pentru exersarea muschilor fini de la cele mai mici varste, fiindca are butonii de lemn mai grosi si usor de apucat;
  • exersam numaratul pana la 10;
  • recapitulam culorile;
  • invatam notiunile opuse inchis-deschis (pentru ca unele ferestre sunt cu obloanele inchise sau deschise)
  • cu ajutorul imaginilor de sub piesele mobile putem invata la inceput cuvinte, apoi putem descrie imaginile in propozitii, iar pentru copiii ceva mai mari putem inventa si o povestioara cu personajele (noi am mai folosit puzzle-uri de lemn ca pretext pentru a inventa o poveste).
  • se exerseaza perspicacitatea si gândirea logica, fiindca fiecare fereastra are o forma diferita care nu se potriveste decat la locul ei, iar asta implica o oarecare dificultate pentru un copil mic (stiu ca lui S. i-ar fi fost un pic greu sa le “vada”).
  • puzzlecasa3

Eu l-am cumparat de aici si pretul (~34 de lei) mi se pare accesibil pentru un joc atat de frumos, care poate fi folosit in nenumarate feluri, atat pentru terapie ocupationala cat si pentru logopedie.

1 Comment

    Trackbacks

    1. 10 idei pentru un toddler de 18 luni | Caiet pentru şcoala de...acasă

    Leave a Reply

    