Un periplu prin orasele lumii si un CONCURS!

Seara trecuta am avut parte de o complexa lectie de geografie, pe care nu o banuiam in momentul in care am adus de la posta cartea Usborne See inside Great Cities.

cities1

Scrisa de Rob Llyod Jones si ilustrata de David Hancock, in intregime cartonata,  cartea ne poarta prin sapte mari orase ale lumii, fiecare cu specificul ei, cu cladirile faimoase, un pic de istorie, un pic de cultura generala, cuprinse fie in pastilele informative de pe pagina, fie sub cele peste 70 de clapete inserate in ea. Pe ultima pagina sunt mentionate si alte metropole (Washington D.C., Cairo, Berlin, Rio de Janeiro, Moscova, Tokyo).

cities2

De la bun inceput l-am rugat pe S. sa aduca tuburile Safari cu cladiri celebre (multumim din inima pentru ele, Camelia!), iar el, vazand pe prima pagina oceanul intesat de ambarcatiuni din preajma orasului Sydney, a ales sa aduca si tubul respectiv.

Din Sydney, la Londra, New York, Paris, Istambul, Venetia si Shanghai, nu numai ca am invatat impreuna cu S. informatii noi, dar am recapitulat tot ce stiam in materie de geografie pana acum, iar pentru mine a fost un prilej grozav sa rememorez calatoriile care mi-au fermecat viata (in trei dintre aceste orase am ajuns si eu, dar, cu exceptia Australiei, am vizitat cele sase tari in care se afla restul). De fiecare data când studiam un oras, citind informatiile din carte, il plasam si pe continentul respectiv, ne aminteam ce tari mai sunt pe acel continent, si ce figurine se potrivesc tarii sau continentului. Am reusit sa povestim, astfel, nu numai despre Londra, dar si despre Stonehenge, nu doar despre Shanghai si Marele zid Chinezesc de langa Beijing, ci ne-am reamintit si despre Japonia si India, care fac parte din Asia. Discutând despre Istambul, i-am explicat si despre religia musulmana si faptul ca bisericilor lor li se spune moschei. Mi-a facut, de asemenea, placere, sa  vad si ce isi aminteste S. din lectiile trecute de geografie, si sa constat ca nu a fost chiar un timp pierdut. Cartea de fata ne-a oferit un prilej minunat de recapitulare, o lectie cum nu am mai avut noi de multa vreme, destul de complexa, desi am organizat-o ad hoc.

cities3

Vestea buna pentru cititorii mei este ca nu o vom pastra noi, ci, impreuna cu Ema de la Hai sa citim in limba engleza, am hotarat sa facem o tragere la sorti pentru a trimite aceasta carte mai departe, spre alt copil pasionat de geografie si calatorii. Ce trebuie sa faceti ca sa participati la concurs?

  • dati like la pagina de Facebook Hai sa citim in limba engleza;
  • distribuiti public pe Facebook acest articol;
  • un comentariu pe acest blog prin care sa anuntati ca doriti participarea.

Va puteti inscrie începând de azi si pana duminica, 17 mai, ora 8.00 pm.

Succes!

73 Comments

  1. C. Nicoleta

    Particip!!!!

  2. Particip

  3. E de prisos să mai spun că particip, nu? Cărțile usborn sunt de o calitate excepțională!

  4. Diana Jian

    Ne inscriem si noi la concurs! Multumim frumos! Diana Jian

  5. Particip

  6. sladana gurgu

    Particip si eu. Pe Fb am folosit contul sotului.
    Multumim mult. Sanatate la cei mici!

  7. Kasa Melinda

    Particip

  8. La un asa concurs minunat cu un premiu extrem de util, distractiv si educativ normal ca particip🙂

    Share: https://www.facebook.com/raluriver/posts/1110465455645891?pnref=story

  9. Particip si euuu

  10. Anton Elena Luminita

    Particip

  11. ne inscriem si noi pe ultima suta de metri!🙂

  12. Super carte,multumim!particip!

  13. foarte frumoasa lectia voastra …si cartea . multumim .

  14. Particip si eu🙂

  15. Camelia

    Mulțumim frumos pentru concurs!
    Particip și eu.

  16. Particip. Frumoasa carte!

  17. Daniela

    Particip

  18. Enache Gina

    particip

  19. Participam !

  20. Alina Vintu

    Particip si eu!

  21. Adina S

    Particip si eu la minunatul concurs! Voiam sa las un comentariu la alt articol, o carte folositoare pentru jocuri de citire pentru copii, noi o avem pe aceasta, dar erau si pentru cuvinte din 3 litere http://www.anticexlibris.ro/papetarie/jurnale-agende/four-letter-words-flip-flap-spell-n-learn. Si cea cu 3 litere http://www.anticexlibris.ro/carti-pentru-copii-jucarii/carti-pentru-copii/three-letter-words-the-flip-flap-spell-n-learn

  22. Participam și noi

Trackbacks

  1. Si castigatorul este… | Caiet pentru şcoala de...acasă

Leave a Reply

