Copil.ro: LEGO, povesti si o lectie de engleza

Nu e un mister pentru nimeni ca marea pasiune a Baietelului de argint din ultimul an sunt seturile de constructie LEGO. Asta isi doreste la Craciun, la ziua lui sau la Ziua Copilului. Asta si primeste de obicei la ocazii speciale, gratie mai ales unchiului matern si a altor prieteni dragi (noi pana acum am cumparat doar un set tip LEGO pentru el). Va imaginati, asadar, incantarea mea când copil.ro mi-a propus sa testez unul din seturile LEGO originale din magazinul lor virtual. Pentru o mama, bucuria copilului e cea mai pretioasa, iar S. simte (si la fel simt si eu) ca de la nasterea bebelusului F. a fost un pic neglijat, asa ca un set LEGO cu care sa ne jucam impreuna e cel mai nimerit dar la noi acasa.

fotolego3

Setul primit a fost Lego Superheroes: Confruntarea dintre razbunatori si Hydra. Nici nu puteam dori ceva mai fain! Setul cuprinde doua masinute de construit, trei supereroi, pliantul cu instructiuni si o foaie e benzi desenate cu povestea acestei confruntari. Pentru S. a fost o super surpriza sa vada ca sunt doua masinute de construit, si a avut mici delicii, cum ar fi pelerina lui Thor pusa intr-o cutiuta (a venit sa o desfacem impreuna…oare ce-o fi acolo?), sau mecanismul lui de propulsare.

lego1

El singur a construit masinutele in timp record (are si experienta si dexteritate, e adevarat ca pe set este scris 7-14 ani si el are doar 6 ani, dar S. este foarte bun la astfel de constructii dupa instructiuni). A luat masinutele afara si le-a dat drumul pe pavelele in panta fara ca acestea sa sufere daune…pentru ca si calitatea brandului isi spune cuvântul.

A doua zi am facut ceea ce astepta el cel mai mult…am adunat tot ce era in set si alte cateva elemente de decor, precum si o masina de pompieri LEGO primita de ziua lui, si ne-am creat propria poveste, pentru ca cea care a venit in cutie i s-a parut si lui prea violenta.

Profa de engleza din mine nu a rezistat si am facut tot scenariul in engleza (altfel e uneori greu sa il invat, trece printr-o faza in care refuza sa “faca scoala”):

lego2

Scenariul acesta care implica pompieri, doctori, operatiuni de salvare, supereroi, e preferatul lui de când era mic si abia incepuse sa se joace pretend play.

lego3

Inca mai sunt insirate in mijlocului holului aceste jucarii, pentru ca S. nu s-a saturat de joaca! Eu una sunt fan al jucariilor care il tin ocupat pe S. in mod constructiv, departe de televizor sau tableta. Chiar daca iPadul este folosit la terapia lui Cati zilnic si e foarte apreciat, S. nu il primeste mai mult de jumatate de ora o data sau de doua ori pe saptamana, uneori nici atat, pentru ca eu stiu ca o dependenta creata la el va fi foarte greu de controlat. Prefer de mii de ori sa ii pun in mana un set LEGO, cu care sa ne jucam dupa aceea impreuna. Iar jumatate de ora de pretend play cu mami sau alt copil, pe el il starneste pentru mai multe ore de joaca independenta.

Imi place mult moto-ul celor de la copil.ro: Joaca-te cu minte!, si ma bucur nespus când in vad pe baietelul meu jucandu-se…chiar asa! Cu siguranta spre acest tip de jocuri ne vom indrepta si pentru cadourile viitoare.

Voua ce set LEGO va face cu ochiul?

2 Comments

  1. Joaca-te cu minte! … wow, un motto foarte fain si de care ar trebui sa tina cont multi parinti atunci cand achizitioneaza jucarii pentru copii.
    Lego mi se pare si mie un joc foarte bun pentru copii, la noi in casa e o adevarata nebunie de cand Dante a descoperit lego. isi construieste singur orice isi imagineaza cu mintea lui, piesele micute care mie nu imi spun nimic devin ochi, capete sau alte chestiute. roboti, nave spatiale, orice iese din manutele lui. in plus, asa cum spui si tu, sta si se joaca asa cum nu s-a mai jucat de foarte mult timp singurel dar incantat sa imi arate apoi creatia.
    isi doreste si el mereu alte lego noi dar farmecul acestui joc este tocmai acela ca poate crea noi si noi jucarii cu ceea ce are deja.

    • Da, noi avem si asa, si asa, si seturi cu instructiuni si piese “la liber”, si sunt incantata si de capacitatea lui dea construi masini complicate dupa instructiuni, dar si de imaginatia lui când construieste liber. Eu le pun in topul jucariilor pentru baieti, daca nu pentru toti copiii…

Leave a Reply

