Cum s-au distrat Baietelul de argint si Cati la Bucuresti (2)

Daca sambata doar S. a avut de castigat, iar Cati si bebelusul pur si simplu ne-au insotit, duminica a avut si micuta noastra parte de distractie.

Despre locul acesta citisem pe mai multe bloguri si a aparut in discutiile cu mamicile din capitala, starnindu-mi curiozitatea (cateva alte recenzii aici si aici).  Am vrut foarte mult sa ajung cu S. acolo, ba chiar l-am facut loc de intalnire cu o alta draga familie, pe care pana acum o cunosteam doar virtual.

Oraselul Cunoasterii, caci despre el este vorba, este un loc in care ne-am simtit minunat. Singurul meu regret e ca nu am putut sta mai mult (am stat cam 4 ore), dar eram limitati de programul de masa al Ecaterinei.

Noi am prins si o zi foarte linistita, practic in afara de noi si de prietenii nostri nu am mai vazut decat doua fetite, deci am avut locul doar pentru noi si a fost fantastic. Am inteles insa ca sunt zile in care este foarte aglomerat, si se organizeaza si ateliere, pentru care e necesara rezervare.

Intr-o sala mare sunt multe stations cu diferite experimente de fizica, mecanica, activitati de geografie, jocuri logice.

Intr-o incapere separata era o camera senzoriala, cu jocuri pentru tactilitate, exponate cu functii olfactive (flori de lemn cu diferite mirosuri florale), jocuri cu culori, lumini, si altele pe care nu mi le amintesc acum, dar pe care le puteti vedea in ghidul de expozitii de pe site-ul lor.

oc4

Am intrat apoi intr-o camera cu oglinzi “deformatoare” si foarte haioase, dar care ilustreaza si principii de fizica optica.

Una care ne-a impresionat in mod deosebit, si care a fost pe placul Catiushei, a fost zona jocurilor cu aer. Cati s-a bucurat acolo de harfa care functiona pe baza de senzori, de vibratiile care ridica mingea de ping-pong, pe când S. si prietenii lui faceau intreceri pe pista de alergare, iar taticii jucau basket cu jetul de aer ce trecea printr-un tub lung si ridica o minge usoara in sus.

Pentru copii cu nevoi speciale mi se pare un loc excelent, mai ales daca reusiti sa mergeti când e ceva mai liber, ca sa nu fie cel mic coplesit de agitatia celorlalti copii. Sunt multe lucruri care il pot stimula si interesa chiar si pe un copil mai putin functional.

oc1

De departe, copiilor le-a placut cel mai mult laboratorul acvatic. Cat s-au mai stropit si au actionat dusurile pentru a propulsa mingi si altele de felul acesta! Recunosc ca nu am stat sa urmaresc cu atentie ce faceau, pentru ca eram prinsa in conversatii sau ocupata cu bebelusul, dar zona cu apa a fost una exploatata la maximum de cei trei nazdravani.

oc3

Langa zona acvatica era o incapere unde copiii puteau crea valuri cu un aparat special, care pe S. l-a fascinat si l-am vazut intorcandu-se de multe ori acolo.

La fel de incantat a fost S. si de ce era afara. Acolo nu l-am urmat si nu am apucat sa fac poze, dar mi-a povestit cu atata entuziasm despre ce construise el, incat stiu ca trebuie sa fi fost grozav. Fotografii cu zona exterioara gasiti in link-ul de mai sus.

Intr-o camera mai linistita cu o portiune de mocheta pe jos, ne-am refugiat cu cei mici si am stat la povesti noi mamicile, iar când cei trei copii mai mari ne-au urmat, au costruit corturi, au montat sinele de lemn si s-au jucat pretend play cu trenuletele.

oc2

Trebuie sa recunosc ca nu am exploatat la maxim locul. Nu ne-am jucat cu harta de lemn a Romaniei, in care fiecare judet era o piesa de puzzle, nu am citit peste tot ceea ce scria in bulinele informative, nici nu stiu daca ne-am apropiat de toate jocurile. Mi-as dori sa avem timp pe indelete de fiecare, in zile separate, cand studiem ceva ce tine de geografie sau de fizica sau de chimie. Daca as mai merge cu Cati, as profita mai mult de tot ce e acolo, inclusiv de zona acvatica.

Noi am platit pentru doi adulti si S. 60 de lei (F. si Cati nu au platit), iar restul tarifelor si programul le gasiti aici.

Ne-am mai intoarce? S. ma intreaba in fiecare zi când mai merge la Oraselul Cunoasterii!

6 Comments

  1. Elena C

    Raluca,spune-mi te rog,daca platesti la intrare poti trece prin toate expozitiile?

    • Da, Elena! Doar atelierele si petrecerile se platesc separat. In rest, tot ce e acolo intra in pretul biletului si nu exista limita de timp cat poti sta.

  2. Si noua ne-a placut mult, am fost exact la inceputul acestei luni si din pozele voastre deja vad lucruri noi, noi am stat vre-o 3 ore si nu ne-au ajuns.

    • Diana, observând pozele de pe site, mi-am dat seama ca si eu am trecut peste niste chestii foarte interesante🙂 Poate mai mergem o data🙂

  3. Lung Andreea

    Si noi ajungem in august la bucuresti si vom da o tura prin orasel..multumim de sugetie. Laboratorul acvatic pare cel mai interesant…!!

    • Este🙂 Totul e interesant, nu o sa va para rau, daca popositi cum se cuvine in fiecare incapere!

Leave a Reply

