Zece idei pentru un baietel de sase ani

In perioada aceasta, si imediat urmatoare, am pregatit pentru S. cateva lucruri care sa il tina ocupat si fericit, fara a fi nevoie sa apelam la tableta sau desene animate, si fara prea mare asistenta din partea unui adult. Acum, stiu ca baietii sunt diferiti, dar incercam sa ii umplem zilele (sau cateva ore) cu ceva ce poate face singur, pentru ca Baietelul de argint are doi parinti peste masura de epuizati 🙂. Sper sa va inspire lista noastra, la care voi adauga periodic cate ceva (unele jocuri sunt pregatite pentru saptamanile viitoare).

10. Oamenii din jur

Am vrut ca ultima postare din aceasta serie sa fie cu totul deosebita; nu va prezint nicio jucarie, dar mie mi se pare cea mai frumoasa idee din lista celor zece.

De departe, implicarea lui S. in diferite treburi impreuna cu diverse persoane din anturajul lui (si al nostru), este cel mai imbucurator mod de a petrece timpul. Fie ca e vorba despre a-l urmari pe bunicul farmacist cu prepara medicamente, pe vecinul de peste drum cum isi repara poarta, pe vecinul din stanga cum hraneste animalele sau se duce la cules de plante medicinale impreuna cu o vecina foarte stiutoare in ale leacurilor, atunci el e fericit si invata ceva folositor. De acest tip de socializare nu imi va fi frica niciodata, pe când ma gândesc cu temere la faptul ca incepe scoala si el nu a fost niciodata expus anumitor emisiuni, tipuri de muzica sau lecturi cu care copii din ziua de azi sunt obisnuiti.

Când am scris articolul (cel mai citit de altfel, din toata istoria mea de blogger) despre regretele mele dupa sase ani de parinteala, am postat o lista montessoriana cu treburile pe care fi  capabil un copil sa le faca, in functie de varsta. Mi s-a reprosat ca treburile respective sunt prea dificile. Atunci m-am mirat. Cum asa, prea dificile?

Haide sa va spun acum un lucru pe care nu il regret defel: faptul ca S. a fost partas la diverse treburi “barbatesti” de când era mic. De la trei ani a fost aproape zilnic pe santier si a observat cum se construieste o casa. Are o indemanare de invidiat in a bate cuie (intrece chiar si un adult aici). Vrea sa ia parte la orice reparatie sau operatiune de montare, la gradinarit, reparat sau curatat masina, si se pricepe!

DSC07087

A schimba un bec (la inaltimea sa) e floare la ureche pentru el! El se descurca sa monteze biblioteci! Singur a pus laolalta un pantofar de panza, cu foarte putin ajutor un dulap de panza mai inalt decat el.

DSC07724

Poate ca taticul lui nu se pricepe neaparat la lectii sofisticate si explicatii mestesugite, si nu ii citeste mereu inainte de culcare, dar va asigur  ca nu va merge la service fara el, si nu va asambla nicio piesa de mobilier fara asistenta lui. Pentru aceasta, pentru rabdarea cu care ii explica cum functioneaza un motor, pentru ca a acceptat sa sacrifice multe truse de unelte…il admir enorm.

Din acest punct de vedere, implicarea in treburile practice, alaturi de oameni de incredere, mi se parea cea mai buna idee pentru a tine ocupat si fericit un baietel de sase ani.

DSC07726

Spor si voua!

4 Comments

  1. violeta.argatu

    Si bine ai facut! Bravo, S.! Tine-o tot asa, pt ca tre sa predai lectiile invatate mai departe :). Pupici!

    P.S: Maria a inceput sa se ridice in pozitia pt mers d-abusilea :). Inca nu a inceput sa se legene asa cum facea Ioan (inainte-inapoi) stand in genunchi dar cred ca nu mai are mult. Am scapat de tararea pe spate (oleeee!) :). Va pupam! Sanatate si spor in toate!
    P.S 1: boba ta e de invidiat. eu ma chinui cu mei tai-ul -e super comod dar ma streseaza pt ca nu are si el bretele de pus direct si tre sa stau sa=l indo, sa-l fixez,etc. nu am purtat-o in el foarte mult timp, cel mai mult a stat in slingul cu inele pana pe la vreo 3-4 luni dar cred ca dupa 15 sept incolo o sa tot facem drumuri drumuri cu mei tai-ul dupa noi ?(dus ana la gradinita, luat,etc. pe Ioan il duce tataia, am cam scapat, dar incerc sa vad paote reusesc sa obtin un loc pt el in microbuzul scolii 🙂 ).

    • Violeta, iti scrisesem un comment, nu stiu cum de nu l-am postat 😦 in primul rand, la multi ani cu intarziere Anei si Mariei! Ce bine ca incepe sa mearga in 4! Si eu astept perioada asta, poate mai scapa din frustrare. Si noi l am avut pe S la microbuz anul trecut. A fost ok. Boba e f faina, ca nu tre sa o reglezi mereu, doar trebuie sa ma ajute cunva sa o inchid si desfac la catarame. Va pupam!!

  2. anA

    Minunat!!! De-a dreptul ! Felicitari taticului!

    • Multumim, ii transmit! 🙂

Leave a comment