Lecturi pentru mica ora de engleza

Nu, lectioara de engleza nu dureaza o ora la noi. Dureaza doar atat cat sa citim si sa traducem o poveste. Uneori un sfert de ceas, alteori jumatate. Eu citesc povestea, cuvant cu cuvant sau expresie cu expresie, iar S. repeta dupa mine. Am ales aceasta abordare ca sa fiu sigura ca isi insuseste bine grupul TH si alte reguli de pronuntie. Apoi traducem, el acolo unde se descurca, eu la pasajele mai grele.

In ultimele luni nu am mai facut cu S. lectii organizate, de nici un fel, si pentru ca am avut vara plina de musafiri, dar si pentru ca timpul de studiu l-am dedicat citirii si englezei. Sunt doua lucruri cu care pot sa il ajut pe S. la inceput de scoala, si ne-am concentrat pe acestea.

Dupa ce am terminat setul My first reading library, s-a intamplat sa primim imprumut (multumim, G. si A!) mai multe carti din colectia Farmyard Tales. Ne-au trecut prin mana mai multe variante ale acestor carti: de la cele simple, format paperback, la cele cu abtibilduri (foarte atractive pentru copii, dar cum nu erau ale noastre, ne-a lipsit distractia asta- proprietarii lor am inteles ca s-au distrat de minune cu ele!) si la cele cu coperti moi, placute la atingere.

DSC07707

Acestea din urma cuprlind cate doua povesti din serie, fiecare începând de la un capat al cartii, si mergând spre mijlocul ei.

DSC07931

O astfel de carte este destinata cititorilor nativi incepatori (si incepatorilor in ale englezei ca limba straina). Datorita propozitiilor care se repeta si a cuvintelor utilizate de mai multe ori in aceeasi poveste, vocabularul si puterea de comprehensiune ale baietelului meu s-au imbunatatit simtitor.

Pentru ca ne-au placut atat de mult, am si daruit doua carti din aceasta serie unui baietel drag.

Irina, de la Cele mai frumoase daruri, ne-a ajutat sa le procuram, iar ea are si o idee interesanta de a face cat mai mult copii sa se bucure de calitatea cartilor Usborne. Are un proiect foarte dragut, numit Biblioteca Vesela, de unde se pot imprumuta (daca sunteti din Piatra Neamt sau imprejurimi), contra unei sume mici, carti pe care vi le doriti a le citi, dar nu aveti bugetul pentru ele.

2 Comments

  1. Multumim frumos pentru cuvintele tale, draga Raluca! Imi doresc sa aducem limba engleza si minunatele carti Usborne cat mai aproape de copiii curiosi!🙂

    • Cu mult drag, ador initiativa ta si mi se pare foarte frumoasa!❤

Leave a Reply

