Geografie in stil Montessori cu editura Gama

Cu S. am inceput activitatile de geografie, chiar in stil Montessori, de cand avea patru ani. Am reluat notiunile de multe ori, si cred ca i-au placut, de vreme ce, atunci cand a fost intrebat ce isi doreste sa invete la scoala, el a spus despre tari si steaguri. Dar, spre surprinderea mea (poate ca ar fi trebuit sa ma astept la asta), a uitat foarte multe din ce ii predasem.

Mi-am dat seama ca asupra acestor notiuni introductive va trebui sa revenim iar si iar.

In acest context, caietele Montessori de la Gama au venit la ţanc. Fara presiune, cu multa placere, am parcurs intr-un mod organizat lectiile despre continente, animalele de pe continente, forme de relief sau de prezentare a apei si uscatului, ba chiar si notiuni de botanica si biologie.

Am scos manipulativele de geografie realizate chiar in stil Montessori de catre Camelia si Mihaela, doua prietene dragi care ne-au imbogatit foarte mult cu materialele educative realizate de ele.

geogra1

Am parcurs intai  Caietul meu Montessori (Natura si geografie), care este recomandat de la 3 ani in sus (merge lejer pana la 7 cel putin).

geogra3

Imaginile sunt mai mari si notiunile sunt mai simple la geografie. La sectiunea de “natura” (botanica si zoologie), ilustratiile sunt realiste, absolut superbe, iar notiunile prezentate m-au ajutat si pe mine sa imi reamintesc cele invatate la scoala, sa recunosc unele pasari care mai zboara prin curte, dar pe care nu reusisem sa le identific pana acum. Am convenit cu S. ca acest caiet sa ramana intact pentru bebelusul F.

geogra5

Baietelul de argint a lucrat, in schimb, pe Activitatile mele Montessori (Geografie). Acesta este un caiet de lucru pentru imbogatirea vocabularului si descoperirea naturii si a lumii dedicat copiilor peste 4 ani.

geogra4

S a colorat continentele pe care urmeaza sa le decupeze si sa le lipeasca. Exista activitati cu abtibildurile de la mijlocul cartii, experimente propuse si illustrate, in asa fel incat copii sa le poata face si singuri, idei de crafts…intr-un cuvant, tot ceea ce S. adora!

geogra6

Am repetat notiunile de lac, insula, peninsula, si le-am invatat pe cele de golf, cap, stramtoare, istm.

geogra2

In sfarsit am regasit atmosfera placuta de la activitatile din primii ani (obigativitatea cititului si a englezei a stirbit din farmecul activitatilor recente).

Multumim, Gama, pentru aceste materiale atat de frumoase si de utile!

2 Comments

  1. Timea

    Buna, te urmez cu mult entuziasm am un baietel de 3 ani si o fetita de 9 luni, pe care imi doresc sa ii educ in primul rand pe placul lui Dumnezeu ! Multumesc pentru fiecare gand, activitate, experienta pe care o imparti cu noi! Dumnezeu sa va binecuvanteze !

    • Multumesc mult, Timea, pentru gandurile bune!

Leave a Reply

