Cum a aflat Baietelul de argint de unde vin bebelusii

Cei care ne cititi de multa vreme stiti ca baietelul nostru cel mare, care are acum aproape sapte ani, a avut o perioada in care era foarte pasionat de anatomie. Interesul lui a inceput inainte de a implini el trei ani, iar joaca de-a doctorul este inca una dintre favoritele sale.

De atunci ne-au trecut prin mana nenumarate carti despre corpul omenesc, care au fost mai rasfoite decat oricare  poveste. Nici una, insa, nu explica deslusit cum vin bebelusii pe lume.

S. a inceput sa ma intrebe despre acest subiect de la o varsta frageda, mai ales ca avea doi ani si trei luni cand s-a nascut surioara lui.

Initial i-am spus ca taticul planteaza o samanta in burtica mamei. Apoi, din carte in carte, din intrebare in intrebare, el a ajuns sa descopere unde anume sunt depozitate semintele masculine si feminine.

Il intriga insa procesul de…plantare.

Eram oare pregatita sa am cu el o discutie despre sex? Era el pregatit?

Atunci am citit o conversatie pe un grup de educatie timpurie, un grup de parinti dedicati si foarte seriosi. Unul dintre copii auzise la scoala cuvantul “sex”, pe care colegii sai il asociau cu “murdar”, “rusinos”. Copilul s-a revoltat, spunand: “Mama mea m-a invatat ca sexul este o modul prin care un sot si o sotie isi arata dragostea, iar prin aceasta vin pe lume bebelus. Orice are legatura cu bebelusii nu poate fi nici murdar, nici rusinos!”.

Cata dreptate a avut parintele sa isi invete copilul despre sex inainte de a ajunge sa afle despre asta din gura colegilor!!

Mi-am dat seama ca asa trebuie sa procedez si eu. Trebuie sa atac eu subiectul, ca fiul meu sa fie clarificat cu privire la el, inainte de a auzi alte ineptii din surse…incerte.

Tot in aceeasi perioada am aflat despre o aplicatie foarte simpatica (si gratuita) pentru iPad. Am descarcat-o, am urmarit-o impreuna si i-am tradus-o. De atunci, el s-a mai uitat singur pe ea de cate ori a vrut. A inteles ca sexul e ceva care are legatura cu dragostea, se petrece in cadrul casatoriei (asta am si vrut sa il invat, indiferent de cat de demodat va poate parea), se intampla intre un barbat si o femeie si poate avea ca rezultat un copil. A…si nu e murdar sau scarbos sau rusinos🙂

Aplicatia se numeste Clementine wants to know…where babies come from, si arata cam asa:

Alte carti care vorbesc despre bebelusi si pe care le-am citit si noi ar fi:

Bebelusul– enciclopedia Larousse aparuta la Rao. In aceasta a descoperit si nasterea naturala, pentru ca buna bucata de vreme eu am evitat sa ii explic, toti copiii mei nascandu-se prin cezariana.

The new baby– aparuta la editura Usborne.

Voi la ce varsta le-ati vorbit copiilor despre sex?

13 Comments

  1. la fel e si dante pasionat de anatomie, dar despre subiectul asta inca nu a pus f multe intrebari. stie de cezariana, stie ca am un bebe in burtica si urmareste cum creste, dar despre cum ajunge acolo nu si a pus problema. desi foloseste cuvantul sex legat de dragostea dintre o femeie si un barbat. si eu cred ca nu trebuie sa simta ca e ceva rusinos, de ascuns, tocmai ptr ca atunci cand vor trebui sa ia decizii despre ce sa faca sa poata veni la noi cu incredere si sa ne intrebe decat sa afle din cine stie ce surse.

    • Exact la asta m-am gandit, pana la rma e o chestie naturala, care poate fi explicate “stiintific”, ca parinti trebuie sa trecem peste pudoarea proprie si sa le explicam noi copiilor. Eu am aflat printr-a doua de la o colega, a fost bizar.

      • Si sarcina usoara in continuare!

  2. Adevărul este că și eu am evitat deocamdată subiectul… Deși vine al doilea bebe i-am explicat așa pe departe că bebelușii sunt creați de Dumnezeu dintr-o celulă a mea și una a tatălui, apoi este pus în burta mea, iar doctorul îl scoate când este bebe pregătit, afară din burtă. Cum însă sunt puse cele două celule în burtică și cum scoate doctorul pe bebe afară încă nu i-am explicat. Mai las să treacă puțin timp. Dar este bună explicația ta. Sigur îmi va fi de folos!

    • Sarcina usoara, Nico, cand va intreba el insistent atunci sa ii spui. Eu nu am anticipat, S. incepuse de multa vreme sa ma intrebe si eu tot amanam, pana ce nu am citit discutia respective si m-am hotarat sa iau taurul de coarne🙂

      • Păi deocamdată nu întreabă. Dar va veni și momentul cu siguranță…și vreau să afle de la mine. Că la școală…deja ai spus și tu în postare ce poate să audă.

      • 🙂 Sigur, e cea mai buna abordare!

  3. Eu regret ca nu am discutat despre acest lucru inainte de a ajunge la scoala, unde in clasa pregatitoare a aflat de la o colega care vazuse tot felul de video-uri pe net. Am aflat intamplator despre acest lucru, ca nu a spus acasa despre discutiile de la scoala. Daca ar fi sa o iau de la capat, mai bine sa afle de acasa ceva corect, finut si elegant decat tot felul de ciudatenii, iar curiozitatea poate va fi mai mica daca stiu deja despre aceste lucruri de acasa.

    • Problema e ce fel de videouri vazuse fetita si cat e de fragila protectia asta pe care incercam sa o oferim copiilor😦 Ma bucur mult ca ai povestit experienta ta, Diana, poate fi un semnal ca e datoria noastra a parintilor sa abordam subiectul.

  4. Spre surprinderea mea A. a intuit multe lucruri (nu reusesc sa imi dau seama de unde)…si a ajuns la niste concluzii relativ corecte (de unde iese copilul de exemplu). Insa nu m-a intrebat propriu-zis cum se formeaza un copil….stie ca mama si tatal se roaga la Domnul Isus, apoi copilul apare in burta mamei ca o binecuvantare….si intr-un final doctorul la spital scoate bebele. Nu am intrat inca in amanunte …insa este foarte folositor articolul tau si am sa il retin pentru cand vom avea nevoie ! xx

    • Ana e o isteata, précis a pus ea cap la cap niste informatii.❤

  5. si fata mea are aceeasi varsta cu puiul tau, dar nu am ajuns sa pronunt cuvantul sex. De vreo 2 ani intrebarile ajung pana acolo.
    Merci pt experienta, voi aborda problema similar.

    • Cu drag, e mai bine sa previi decat sa tratezi🙂

Leave a Reply

