Matematica in stil Montessori

In vacanta S. a fost la bunici, iar ritualul nostru este ca la intoarcere, eu sa ii pregatesc o surpriza. De cele mai multe ori surpriza este o activitate sau o lectie, si nu am procedat diferit nici de data asta.

momtemate

O prietena draga (recent pasionata de matematica) ne-a imprumutat un set de manipulative in baza zece- multumim Adina!- iar o alta prietena ne facuse cadou de ceva vreme un mic geobord- multumim, Elena!- asa ca le-am asociat caietului Montessori Forme si numere de la editura Gama. Setul Montessori cu numerele pana la 100, s-a potrivit si el perfect cu lectia noastra.

montemate3

Caietul se adreseaza copiilor de la trei ani in sus. Prezinta formele, rand pe rand, cu modul corect de trasare, si apoi exercitii de cautare in imagini; cifrele cu modul in care trebuie sa fie trasate corect (plus un exercitiu de atribuire a cantitatilor, folosind abtibildurile de la mijlocul caietului); la sfarsit sunt exercitii simple de adunare, pe care autorii le recomanda de la cinci ani, dar stiu ca S. reusea adunari pana la 5 de la patru ani.

montemate2

Noi ne-am bucurat din plin sa descoperim activitatile, caietul (de departe, favorita lui S. a fost sa faca forme cu elasticul pe geobord).

momtemate1

Ne-a placut mult si setul in baza 10, pe el l-am folosit impreuna cu un joc de matematica cu adunari si scaderi pana la 10 (Jocul este Haba, se numeste Regele Numerelor si este foarte dragut, il recomand din inima- multumim pentru el, Bianca!). Jocul foloseste un principiu Montessori de autocorectare (daca rezultatul este gresit, picioarele figurinei de lemn nu se potrivesc in gaurelele cartonaselor). Pentru setul in baza 10 exista si o aplicatie gratuita pentru iPad- Base Ten Math.

DSC08386 DSC08388

Iata cum o seara s-a transformat intr-o lectie de matematica in joaca, si abia astept sa cresca si F., sa il folosim si impreuna cu el.

Multumim, Gama, pentru acest prilej!

2 Comments

  1. violeta.argatu

    Ce de materiale grozave aveti🙂.Bravo!

    Stii ce am observat de-a lungul timpului? (vis-a-vis de modul de a lucra cu Ioan si scoala)?

    De cand am inceput sa bat un pic pasul pe loc,si sa lucrez doar ex pe care le face la scoala,, intoarse pe toate partile, formulate si reformulate si nu am mai lucrat cu el inainte, e mai ok🙂 (credeam ca dc e avansat si lucrez cu el problemele si ex din carte e apa de ploaie si ca-l ajut mai mult dc lucrez la nivelul la care se afla el, dar nu e asa. Am observat ca ceea ce spune doamna e litera de lege pt el si nu m-am bagat, si ca ii e mult mai bine atunci cand le face pe toate la scoala inainte si eu lucrez cu el dupa🙂

    Altfel spus, mi-am dat seama ca inainte nu inseamna in plus :)).

    in fiecare zi ma conving ca la scoala totul e pe rapid, pt ca asa prevede programa. deci, e neaparat necesar sa aprofundam. A avut la comunicare un ex in care trebuia sa formuleze propozitii folosind cuvintele “numai” si “nu mai”. A venit de la scoala cu regula invatata, a aplicat la ex respectiv, dar cand am inceput sa le sucesc intre ele, s-a asezat o ceataaaaaa… vreo doua trei zile am tot pus accent e asta si le-a inteles. Mi se pare mult pt cls 1 genul asta de ex :d, dar cred ca sunt binevenite. Eu uitasem cu desavarsire regulile, sa stii :)). Stiam cand sa scriu legat sau dezlegat , dar de ce…pauza :))

  2. Violeta, multumesc mult de idee! Sa stii ca mereu iau in calcul tot ce imi spui si se aplica si la noi. Succes la scoala pe mai departe!

Leave a Reply

