Despre euglena verde si alte nevertebrate cu editura Gama

Cand am facut pe 1 Decembrie lectia despre fauna Romaniei, prilej cu care ne-am amintit si clasele mari de animale (vertebrate si nevertebrate), nu ma asteptam sa reluam atat de curand subiectul, cu alte materiale Montessori fantastic de frumoase.

Au sosit noile publicatii de la Gama, pachetele cu cartoane in trei parti si altele despre care va voi povesti pe rand, si l-am intrebat pe S. cu care vrea sa inceapa. “Cu gasca microb!” a exclamat el, vazand euglena verde pe o cutie, desi eu ma asteptasem sa sara pe cele de anatomie.

Am inceput, deci, cu nevretebratele si a fost o lectie SUPERBA! Chiar si eu am avut un timp fain, a fost deosebit de interesant sa imi amintesc, in alt fel, informatiile invatate in clasa a sasea.

Iata deci ca aceste cartonase, pe care scrie 4+, nu se opresc nicidecum la 4 ani, ci merg lejer pana la 12 sau 14, in functie si de materia studiata la scoala. Noi cu siguranta le vom relua de multe ori in viitor.

Am adunat materialele pentru ceea ce doream sa invatam: un bloc de desen, creioane colorate, cartonasele Montessori in trei parti: Lectii de zoologie: Nevertebrate si iPadul, pe care am urmarit la sfarsit cateva filmulete despre euglena verde.

euglena1

Iata descrierea pachetului de pe site-ul editurii:

Pachetul include: • 52 de carduri neperforate şi 52 de carduri perforate identice * cardurile neperforate conţin o ilustraţie şi cuvântul care o denumeşte * cardurile perforate permit detaşarea ilustraţiei de eticheta pe care este scris cuvântul * pe fiecare pereche de carduri (verso) sunt tipărite aceleaşi informaţii • pliant cu sugestii de activităţi

Urmand cartonasele am desenat, pas cu pas, impeuna cu S. (eu pe o foaie, el pe alta), euglena, citind informatiile de pe spatele cartonasului.

euglena2

Dupa aceea am vizionat filmuletele care ni s-au parut extrem de interesante, acum ca stiam alcatuirea organismului monocelular si puteam sa identificam partile componente in film.

euglena3

Dupa aceea am trecut si prin cartonasele care exemplificau alte nevertebrate, mai complexe, urmand a le studia in lectii viitoare. Nu m-a lasat inima sa separ inca cartonasele care trebuie sa vina in doua parti, dar o voi face in momentul in care S. va sti sa citeasca scrisul de mana.

euglena4

S. a fost atat de fascinat, incat si-a scos microscopul sa prelungeasca lectia.

Lucrand cu aceste cartonase mi-am amintit ce spunea la un moment dat profesorul Florian Colceag, antrenorul de genii (parafrazez): Daca un copil incearca o data, de doua, de trei ori si nu reuseste, renunta. De aceea este vital sa ii prezentam materia in asa fel incat sa i se para interesanta, sa o poata  vizualiza si retine cu placere, fara efort. Pentru ca el sa inteleaga ca poate invata si sa nu isi fixeze singur limite mai tarziu.

Exact acest ajutor mi se pare ca il da Gama copiilor din Romania prin editarea materialelor Montessori. Materia greoaie de la scoala de poate invata si in alt fel, mult mai usor si mai placut, mai ordonat, mai inteligibil, iar copilul va creste cu impresia ca nimic nu este pora greu de retinut si de inteles pentru el.

Multumim din inima, Gama, in numele tuturor copiilor din tara noastra! Ati facut o treaba minunata anul acesta!

 

 

1 Comment

    Trackbacks

    1. 3 recomandari de materiale Montessori pentru activitatile cu cei mici – Raluca Loteanu

    Leave a Reply

    Fill in your details below or click an icon to log in:

    WordPress.com Logo

    You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

    Twitter picture

    You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

    Facebook photo

    You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

    Google+ photo

    You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

    Connecting to %s