100 de activitati stimulatoare Montessori

Imi amintesc ca, pe cand avea S. un an si jumatate, am descoperit blogurile americane care aplicau in casa filosofia Montessori. Ma uitam cu gura cascata la activitatile pe care le faceau copiii mici (de varsta lui S. sau mai mici), la cat de frumos organizat era mediul in care se desfasurau ei, la independenta de care dadeau dovada si la libertatea de care se bucurau. Era atat de diferit de mediul romanesc cunoscut de mine!

Eu am citit prima carte a Mariei Montessori pe cand aveam 13 ani. Descoperirea copilului a fost una dintre cartile de “parenting” ale parintilor mei, iar eu am pescuit-o din biblioteca fiindca mi s-a parut interesant titulul. Imi puteam doar imagina ceea ce descria ea in carte. Cand am devenit eu insami mamica am cautat asa ceva pentru copilul meu,  iar pe blogurile americane am gasit metoda aplicata, si a intrecut orice imaginatie de-a mea.

In romaneste insa existau putine materiale despre educatia Montessori, poate cate un subiect pe un forum, pe un blog, si atat.

Cat m-am priceput eu atunci am incercat sa aplic acasa, am facut cu Baietelul de argint jocuri si activitati care l-au tinut preocupat si fericit.

Cu drag si nostalgie imi amintesc ce fascinat a fost de modul in care l-am invatat sa puna masa, de activitatile de transfer si turnare, de cele de lustruire sau senzoriale.

turnare

Ma bucur asa de mult ca am descoperit la timp abordarea aceasta! Eu vad in puterea lui de concentrare, in dexteritatea si in coordonarea sa , in capacitatea de a rezolva probleme si in indrazneala de a experimenta efectele jocurilor noastre. Am decis sa continuam cu metoda aceasta si mai departe, in lectiile noastre de geografie, stiinte, anatomie fizica si chimie. Este modul in care lucram acasa si acum.

Puteam face mai mult? Puteam face mai bine? Desigur!

Mamicile de azi trebuie sa fie asa de fericite! Au totul explicat si sistematizat, incepand cu primele zile de viata prin   60 de activitati Montessori pentru bebelusul meu si pana la 5 ani, prin cartea dedicata toddlerilor si  prescolarilor.

monteoddlr1

100 de activitati stimulatoare Montessori, scrisa de Eve Herrmann, respecta intocmai spiritul metodei. E bine organizata, aerisita, frumoasa, luminoasa. Are explicatii pentru parinti si multe exemple de activitati practice pentru copii. Fotografiile sunt clare, in multe cazuri vorbind de la sine.

montetoddler1

Cuprinsul are urmatoarele teme mari, fiind sugerate activitati pentru fiecare:

montetoddler2

Viata practica: Cum sa se ingrijeasca, Cum sa aiba grija de mediul lui, In bucatarie, Tavite pentru activitati

Viata senzoriala

Lucrul cu mainile

Limbajul

Activitatile manual si creative

Motricitatea globala

Natura

Avand in spate experienta cu Baietelul de argint, sunt sigura ca acesta este sistemul pe care vreau sa il implementez (chiar si adaptat casei si nevoilor noastre) pentru Bebelusul de bucurie.

De data aceasta nu va trebui sa sap cu orele pe bloguri straine, pentru ca am totul la indemana in cartea aparuta la editura Gama. Eu le am mereu la indemana si le rasfoiesc cand vreau sa caut o activitate potrivita pentru copii mei.

Eu recomand aceste carti-ghid din toata inima, in special pe aceasta daca bebelusul vostru se apropie de un an.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 Comments

  1. Cum e cea pentru bebelusi, Raluca? As vrea sa o cumpar zilele acestea si sa o folosesc cu bebelina. Ma intereseaza in special daca in exemplele folosite putem folosi materialele ce le avem prin casa. Multumesc. Pupici❤

    • E faina, Roxana, sunt si tutoriale de facut carusele si multe exemple de jucarii.

  2. Violeta.argatu

    Iaca si cadoul meu pt mine, pt ziua in care Maria va implini un an. Il cam merit,nu?:)

    • Il meritati amandoua!❤

  3. Raluca, ai conturat minunat, da, filosofia Montessori.🙂 Eu una, consider Montessori un stil de viață sau așa cum imi mai place s-o numesc – un modus vivendi.
    Da, un volum bine structurat, practic si de bun augur, atat pentru părinți, cat si pentru mentori/cadre didactice.
    Felicitări, Raluca, pentru articole!

    • Ma bucur ca v-a placut si voua! Felicitari si tie, Flori, pentru noul inceput, si te rog sa imi dai de stire daca te pot ajuta cu ceva!

Leave a Reply

