Lectia despre vertebrate, in stil Montessori

Cu ceva vreme in urma am parcurs impreuna cu Baietelul de argint o lectie despre vertebrate in stil Montessori, cum altfel decat cu ajutorul cartonaselor in trei parti de la Editura Gama.

vertebrate4

Am avut si alte ajutoare… dar sa va povestesc pe rand despre cum am lucrat:

Am inceput cu doua seturi de carti de joc informative, Familii de animale si Vietuitoare. Cel de-al doilea este un joc de asociere al imaginii animalului cu umbra sa, si l-am jucat ca pe un joc de memorie. Cele 50 de caduri sunt bilingve, deci am repetat vocabularul in limba engleza, si am citit informatiile de pe spatele lor.

vertebrate1

Primul (Familii de animale) ne-a fost de ajutor sa ne reamintim denumirile femelelor, masculilor si puilor, in special animale domestice, insa exista si cateva perechi ale animalelor salbatice (16 familii in total). Pentru aceasta am scos si figurinele noastre la joaca, si am repetat denumirile in engleza.

vertebrate2

 

Apoi am trecut la informatiile mai complexe de zoologie, cu ajutorul cartonaselor in trei parti pe tema Vertebratelor.

vertebrate3

Sunt reprezentate toate cele cinci clase: pesti, reptile, amfibieni, pasari si mamifere. Cartonasele si cartile de joc sunt realizate dintr-un carton de foarte buna calitate, iar de frumusetea imaginilor cred ca va puteti da seama din fotografii. Eu sunt absolut incantata de ele si sunt pe lista mea de cadouri pentru copiii prietenilor mei!

Iata descrierea de pe site:

Pachetul include:
• 52 de carduri neperforate şi 52 de carduri perforate identice
* cardurile neperforate conţin o ilustraţie şi cuvântul care o denumeşte
* cardurile perforate permit detaşarea ilustraţiei de eticheta pe care este scris cuvântul
* pe fiecare pereche de carduri (verso) sunt tipărite aceleaşi informaţii
• pliant cu sugestii de activităţi

S. a ales sa desenam impreuna testoasa, mai cu seama ca ne-a fost recent daruita o carapace adevarata de testoasa, pe care am putut-o studia in voie.

vertebrate5

Am parcurs pas cu pas cartonasele, citind explicatiile date pe spatele fiecaruia dintre ele. A fost atat o lectie de zoologie, cat si o lectie de desen, un timp fain petrecut impreuna cu baietelul meu si un prilej de conectare. Ma relaxeaza si pe mine lectiile acestea, sistemul Montessori este ordonat de la sine si foarte usor de folosit acasa.

Mie mi-a placut foarte mult, si singurul meu regret e ca nu am fost pe faza sa scot si figurinele Safari care prezinta ciclul vietii la broasca testoasa, ca sa fie lectia completa.

Sper ca v-a fost de folos mica noastra lectie si v-a indemnat si pe voi la studiu distractiv. Multumim, Gama, pentru acest prilej!

 

3 Comments

  1. Foarte utile cardurile de la Gama! Când merg în România o să le cumpărăm și noi.

  2. Si noi am gasit si am cumparat de curand dintr-o librarie din oras. Inca e micut fiul meu pentru joaca, dar le pastram nu pentru peste mult timp

    • Tot setul merita sa fie in biblioteca! E o investitie pe termen lung!

Leave a Reply

