The Usborne Reading Collection

De Craciun am primit de la o prietena draga (de fapt, sotul meu a primit, dar eu m-am bucurat cel mai tare🙂 ) o carte despre carti. Este o carte-lista de must reads intr-o viata, care te poarta de la literatura pentru copii, la clasicii literaturii universale, la SF-uri, carti de istorie, biografii si autobiografii, carti politiste, moderne si postmoderne. Atat de mult mi-a placut sa o frunzaresc si sa imi verific astfel cultura generala!

La literatura pentru copii stau cel mai bine🙂. La fel de bine stau si la clasici. In rest, mai am de citit!

Cand a ajuns la noi a treia serie din coletia Usborne pentru dezvoltarea citirii, exact la aceasta carte m-am gandit. Copilul meu va avea nu numai 40 de carti noi in engleza, asadar 40 de oportunitati de a-si imbunatati cunostintele in aceasta limba straina, ci si o baza solida a culturii sale generale.

9781474915083-usborne-reading-collection

Cu privire la engleza, vreau sa spun un singur lucru: eu sunt profa de engleza “la origini”. Din experienta mea, am invatat ca, daca e sa faci un singur lucru pentru a cladi cunostintele intr-o limba straina, aceasta este lectura (mai cu seama ca S. nu aude engleza la tot pasul, pe strada, in jurul lui). Noi am ales calea lecturii propusa de Usborne, pentru ca sunt foarte bine gandite.

Am inceput cu Fat cat on a mat, o carte ce se bazeaza pe phonics si care este foarte indragita de toti copiii la care a ajuns pana acum. O recomand din toata inima, daca sunteti incepatori.

Am continuat cu setul verde, My First Reading Library, parcurs integral, care de multe ori m-a surprins placut. Copilul cladeste treapta cu treapta, cunostintele sunt consolidate de la o carte la alta si repetate de-a lungul intregii serii. E fantastica! Datorita ei S. are un vocabular bun pentru varsta lui, as putea spune.

Acum parcurgem seria rosie, My Reading Library  , unde suntem abia la inceput, dar e adevarat ca lectura e o idee mai lunga si mai complexa decat in cazul  setului verde.

Colectia pe care vreau sa v-o prezint astazi este a treia din seria aceasta- setul galben. Cand l-am vazut m-a dus gandul, asa cum va spuneam, nu numai la bogatia de engleza la care avem acces, dar si la cultura generala pe care fiul meu o va avea in momentul in care va parcurge setul.

Sa va explic de ce.

Primele 25 de carti fac  parte din Usborne Young Reading Series One, adica lecturi usoare, dar povestile sunt bazate pe opera clasice (e.g. The Minotaur) sau parcurg teme interesante (e.g. The Story of Chocolate, The Story of Toilets, Telephones& Other Useful Inventions). Acestea contin fie povestioare scurte, fie o singura poveste mai lunga, pe capitole, usor de citit.

The Minotaur

Pirate Adventures

The Sorcerer’s Apprentice

The Billy Goats Gruff

The Emperor’s New Clothes

Stories of Magical Animals

Stories of Dragons

Stories of Ghosts

The Story of Chocolate

The Twelve Dancing Princesses

Stories of Monsters

Stories of Pirates

Stories of Princes and Princesses

Stories of Robots

Stories of Witches

The Burglar’s Breakfast

Animal Legends

Stories of Mermaids

The Story of Toilets, Telephones& Other Useful Inventions

The Magic Gifts

Stories of Wizards

The Monster Gang

The Dinosaur Next Door

Stories of Haunted Houses

Stories of Dinosaurs

collection1

Urmatoarele 15 fac parte din Usborne Young Reading Series Two si contin abrevieri ale operelor clasice, precum The Secret Garden,  Heidi, Black Beauty, dar si Hamlet, Romeo and Juliet sau Macbeth. Acestea sunt carti cu capitole, ceva mai complexe decat primele.

Around the World in Eighty Days

The Wizard of Oz

The Secret Garden

Beauty and the Beast

Pinocchio

The Wind in the Willows

Alice in Wonderland

Black Beauty

The Clumsy Crocodile

The Railway Children

The Snow Queen

The Story of Heidi

Hamlet

Romeo and Juliet

Macbeth

collection2

Dupa cum vedeti, titlurile sunt impartite “echitabil” si pentru fete, si pentru baieti, dar sunt sigura ca toate vor fi gustate la fel de toti copiii.

Eu abia astept ca S. sa ajunga la acest nivel al limbii engleze, cred ca voi fi foarte fericita, atat ca mama, cat mai cu seama ca profa!

Cartea o gasiti la Adina, pe pagina Micul Cititor, la un pret cu totul justificat, va garantez ca merita investitia!

 

 

 

 

 

1 Comment

    Trackbacks

    1. Câștigătorii concursului sponsorizat by Elvira | Grădinița Fluturașilor Talentați

    Leave a Reply

    