De luat in bagajul de vacanta: Su doku pentru copii

Desi poarta nume japonez, Sudoku este un puzzle din numere care a fost creat in anii ’70 de arhitectul American  Howards Garns, si popularizat in reviste dupa aceea. Numele japonez Sudoku este un portmanteau care inseamna, de fapt, “un singur numar”.

Iata cum arata un puzzle Sudoku si cum se joaca el:

Ei bine, imi marturisesc ignoranta! Nu stiam cum se joaca Sudoku! Abia vara asta am invatat, gratie oportunitatii oferite de editura Teora prin cartea Sudoku- cel mai modern puzzle.

sudoku1

http://www.teora.ro/cgi-bin/teora/romania/mbshop.cgi?database=18&action=view_product&productID=6129&category=

Are dimensiunile unui caiet studentesc in lungime, dar este mai ingusta. Contine 42 de jocuri iar varsta recomandata este de peste 9 ani.

sudoku2

Mie mi se pare ideala de pus in bagajul de vacanta, pentru momentele de quiet time cand fratiorii dorm si e nevoie ca si cel mare sa stea linistit si preocupat. In plus, antreneaza creierul si foloseste inteligenta logico-matematica!

Cartea este momentan redusa pe site, la pretul de 4.95.

Copiii vostri joaca astfel de jocuri?

6 Comments

  1. Nu trece o zi fără să rezolv un joculeţ!🙂

  2. violeta.argatu

    Si eu am invatat in acelasi timp cu Ioan, acum vreo doi ani😀.
    Vezi ca si cei de la editura gama au Sudoku (fise scrie si sterge ;)), avem noi un set . Pe astea de la Teora le avem si noi. Cu Ioan am inceput Sudoku folosind o carticica ce avea ca eroi principali pe Tom si Jerry. Apoi am trecut la lucruri serioase. Pe la 6 ani ii faceam Sudoku pe caietelul de matematica🙂. Vara asta nu a facut deloc😀, chiar ieri am dat de setul de la gama, pe care l-a inceput anul trecut. M-am apucat sa fac ordine in sertare, l-am gasit printr-un dulap, il pregatisem demult pt zilele in care o sa-mi spuna ca s-a plictisit si acolo a ramas🙂. El completa in timp ce mergea la toaleta😀😀 . ( tata socru i-a “imbolnavit” pe toti cu faze d-astea. Vreun an de zile m-am chinuit sa-l fac pe ioan sa nu-si mai ia fise/carti la toaleta, si acum vad ca a reinceput. Zici ca e zombie :))). Pleaca din sufragerie cu ochii in carte, intra in baie, si mai iese cand si-aduce aminte :)) )

    • Ce simpatic e Ioan! Asa eram si eu cand eram mica, pana mi-au interzis ai mei. Duceam catrile pe furis si le bagam sub masina de spalat. Au iesit plutind la suprafata cand s-a stricat masina si a inundate baia :))) Cat despre Sudoku, nu ma mira ca ii place, el e bun la mate!

  3. Eu nu ma dau in vant dupa Sudoku, dar acum vreo trei zile m-a sunat Eliza de la tara ca a descoperit Sudoku cu adunari si scaderi si vrea si ea si sa-i cumpar musai o carte cu Sudoku. Asa ca multumesc pentru recomandare!

    • Ma bucur mult ca ti-a fost de folos!

Leave a Reply

