Bilant la sfarsit de vacanta

Iata ca a trecut vacanta si se cuvine, inainte de a incepe cu articolele dedicate noului an scolar, sa tragem o linie. La inceputul vacantei am avut un plan, nici ambitios, nici exagerat, dar un plan caruia i-am acordat prioritate vara aceasta.

Baietelul de argint a avut, gratie acestei planificari, poate cea mai plina si mai frumoasa vara din viata lui.

A completat caietele de vacanta si de evaluare, asa cum fusese stabilit, precum si paginilie ramase neterminate din caietele de lucru in clasa. Acum, si 2 si 7 sunt caligrafiate frumos, de mana, asa cum mi-am dorit sa o faca in timpul anului scolar.  Cu toate acestea, nu si-a cocosat toata vacanta asupra fiselor, ci a avut saptamani intregi in care nu a scris un rand. Cinci dintre acestea le-a petrecut la bunici, la mare si la Timisoara (cand nu a lucrat nimic altceva decat 10 minute de Hooked on Phonics pe tableta).

Alte saptamani au fost dedicate scolilor de vara, care au avut ca specific fie artele plastice, fie teme religioase. S. a participat la scoala de vara organizata de Carmen Saeculare din Piatra Neamt, despre care am scris intr-un articol anterior si pe care o recomand din tot sufletul; la Vacation Bible School organizata de Biserica impreuna cu o echipa din Anglia; la un atelier de olarit de patru zile,  organizat de Angels School.

dsc00555

La bunici, a fost in vizita la Observatorul Astronomic din Bacau, recent renovat.

planetariu4

Arata superb si vi-l recomand din toata inima in cazul in care locuiti sau treceti prin Bacau.

planetariu7

Excursiile educative in jurul setului Romani celebri de la editura Gama, pe care le-am facut la Iasi, Manastirea Neamtului (cu scoala), Tescani si Alba Iulia, au fost ciresele de pe tortul vacantei noastre.

tescani2

S. a citit tot ce ne-am propus (cele trei carti cu Hermie), dar si o De-as avea un nas verde, scrise de acelasi Max Lucado. La engleza a reusit sa treaca a doua oara prin Fat cat on a mat, surprinzandu-ma ca a inteles si multe reguli de citire, fara ca eu sa stau prea mult sa i le explic.

Am ascultat muzica clasica alaturi de spiridusii din Padurea muzicala, iar singurele exercitii pe care le-am sarit au fost cele logopedice. Cu toate acestea, la sfarsitul verii am auzit din gura lui si Ş si J. Mai are nevoie de multa atentie si exercitii de consolidare, insa vreau ca resusita lui sa fie o incurajare pentru mamele copiilor cu deficiente de pronuntie. Chiar daca dureaza mai mult, uneori sunetele apar si de la sine.

La matematica am exersat doar adunarea si scaderea, cu ajutorul cartilor de la editura Teora, pe care le-a finalizat.

In ceea ce priveste Narnia, suntem pe la jumatatea celui de-al patrulea volum, Printul Caspian.

Oricat ar parea de multe, toate acestea, va asigur ca a avut timp si de prieteni, si de Lego, si de modelat vase din noroi in spatele casei.

Privind in urma, eu sunt fericita de felul in care a trecut vara asta, a fost plina si frumoasa si pentru noi, ceilalti. Va incurajez sa va faceti lste si planuri de vacanta, in cazul nostru a meritat din plin!

Leave a Reply

