Invitatie in Narnia

De mai bine de sase luni, destinatia favorita a Baietelului de argint este Narnia.

Marturisesc ca abia am asteptat sa implineasca S. varsta potrivita pentru a incepe lectura acestor carti care au pentru mine o semnificatie aparte. Nu doar ca C.S. Lewis este unul dintre autorii mei favoriti, dar aceste sapte carti au fost chiar tema lucrarii mele de licenta.

Noi am inceput sa le citim in romaneste, dintr-o colectie in caseta (editura Rao, pe care nu am mai gasit-o on line in cautarile mele recente), ce i-o daruisem odinioara fratelui meu (si pe care am imprumutat-o de la el).

n1

Intre timp, pentru ca S. le-a indragit atat de mult, am cautat sa le procuram si noi in romaneste (eu le aveam doar intr-o editie in engleza, toate cele sapte romane fiind adunate intr-un singur volum). Ne lipseste doar Printul Caspian, volumul pe care il citim acum (imprumutat), insa sper sa facem rost cumva si de acesta.

Nu va voi povesti subiectul cartilor, nici nu voi face analiza pe text. Va spun doar atat, merita sa le cititi, adulti sau copii deopotriva. De la sapte ani in sus cred ca sunt cum nu se poate mai potrivite.

Intamplarea face ca am primit cadou (multumim o tona, Florin si Saeko!) si volumul pop-up Narnia al faimosului Robert Sabuda.

n2

Este absolut spectaculoasa!

Nepotul magicianului

n3

Fiecare dintre cele sapte pagini contine un superb ansamblu pop up al unuia dintre cele sapte volume din colectie.

Leul, sifonierul si vrajitoarea

n4

Intr-un chenar mic se regaseste rezumatul povestii respective.

Calul si baiatul

n5

Alte parti laterale care se deschid completeaza uneori micul univers ilustrat  cu detalii din carte.

Printul Caspian

n6

Noi studiem detaliile dupe ce terminam cate un volum, e foarte interesant sa ne amintim asa peripetiile din carte, amanunte uitate, etc.

Calatorie pe mare cu Zori de zi

n7

Dupa fiecare carte, acolo unde s-a putut, am vizionat filmul, fie in varianta moderna, fie pe youtube, o varianta mai veche de la BBC.

Jiltul de argint

n8

Lui S. i-au placut teribil filmele, dar va avertizez ca sunt scene de razboi poate dure pentru un copil sensibil. Mai bine sa le urmariti voi intai si sa apreciati daca sunt potrivite pentru copiii vostri.

Ultima batalie

n9

Enjoy Narnia!

 

 

 

4 Comments

  1. I le citeşti tu, fragmentate pe zile, sau citeşte singur din ele?

    • Eu I le citesc, cate un capitol cand nu ma rapune oboseala seara. El citeste carti pentru cititori incepatori, acum e la Un an din viata familiei Chit Chit🙂

      • Ce idee bună, ia să scot şi eu Un an din viaţa familiei Chiţ-Chiţ, o avem şi noi, e tradusă de o prietenă🙂

      • Sa stii ca lui S. ii place foarte mult, ilustratiile sunt superbe si scrisul sufficient de mare. Abia la cartea asta pot spune ca a capatat o oarecare fluenta (el vorbeste, de altfel, destul de sacadat, asa ca nici in vorbire nu pot spune ca e fluent).

Leave a Reply

