Copilaria ca un film muzical

Daca va intereseaza ceva, orice,  despre “ce se poarta” in muzica romaneasca pentru copii prescolari , trebuie sa o intrebati pe Cati.

catinov3

Ea asculta muzica nonstop: adoarme pe cantece de leagan duioase, mananca pe “Azi Grivei e manios”, se spala pe “Am doua manute foarte dragute”, se imbraca pe “Are mama o fetita” si face exercitii de tactilitate pe “Eu am zece degetele”. Cand invata sa mearga, i se canta “inca un pas, sa nu cazi in nas!” (asta e tot dintr-un cantecel de miscare). Exercitiile pentru ochi tin cam cat “Ratustele mele”. Iar daca e sa aleg un cantec tocmai potrivit pentru familia noastra de cinci, asta ar fi “In padurea cu alune”.

Cand nu merge televizorul pe youtube, i le cant eu. Cati functioneaza doar cu muzica, iar cine intra la noi in casa, pana la plecare sigur a invatat un cantecel. Cine vine pe la noi mai des, ajunge deseori sa imi ceara site-ul de unde pot invata versurile cantecelor , ca sa i le poata canta ei in timpul jocului sau terapiei.

Baietelul de bucurie functioneaza repetitiv: cere obsesiv Beep-beep, ceea ce inseamna The Wheels on the bus in toate variantele posibile (va rog sa ma credeti, exista zeci, poate sute!) si, strecurat cu greu printre ele, vreun alt cantec care implica autoturisme.

Mie mi-e dor. Mi-e dor de Andrea Bocelli, de valsurile de primavara ale lui Chopin, de imnuri vechi si profunde. Mi-e dor de liniste!

Care e partea buna din toata lalaiala asta continua?

Nu intri in depresie 🙂

Cand trebuie sa canti toata ziua, e greu sa fii posac.

Al doilea castig este ca ultimul venit in familie e si cel mai muzical. E singurul copil cu care fredonez cot la cot si ne si distram cu chestia asta. A invatat nu doar celebrele si vesnicele nursery rhymes, cantecelele de gradinita romanesti, ci si improvizatiile mele pentru linistit Capsunica.

Deci, pentru cine crede ca viata cu un copil cu nevoi speciale e o jale nesfarsita, am o veste buna! Nu e. E doar un concert fara capat de cantece pentru copii. (Cunosc si persoane pentru care asa ceva ar fi un chin perpetuu, daca e sa fiu sincera 🙂 ).

Leave a Reply

