Usborne First Illustrated Math Dictionary si o lectie de matematica

Irina (Cele mai frumoase daruri) ne-a provocat la o lectie de matematica, imprumutandu-ne o carte foarte surprinzatoare pentru mine. Nu ma gândisem vreodata ca ar putea exista un dictionar de matematica pentru copii!

mate

Recunosc, am avut emotii fata de modul in care S. va primi dictionarul. El nu s-a dat in vânt dupa Prima mea carte de matematica, care mi se pare un material extraordinar pentru prescolari. De fapt, puteti sa va dati seama singuri din poze daca i-a placut sau nu dictionarul 🙂 .

mate1

Dictionarul este o carte destul de groasa, si foarte colorata, cu foi lucioase, coperta nu e cartonata. Are o sumedenie de imagini vesele, printre care sunt intercalate explicatiile. Mi-a placut ca am descoperit in ea chiar si Numiconul nostru! Iata ce contine cuprinsul:

mate3

Noi am inceput cu o lectie despre cantitati. Numaratul pana la 10 in ordine crescatoare si descrescatoare, pana la 100 si apoi pana la 1000. Lui S. i-a fost usor sa inceapa cu notiuni cunoscute.

Apoi am trecut la skip-counting– numaratul pe sarite. Din 2 in 2, sin 3 in 3, din 4 in 4 si din 5 in 5, ba chiar si din 10 in 10.  Habar nu avea S. ca, facand asta, a pasit cumva pe terenul inmultirii. Noi ne-am folosit de un dispozitiv homemade (dintr-un cerc de lemn reciclat de la un joc mai vechi, o pamblica si 10 cuie). Ii multumim bunicului matern ca ne-a ajutat sa il facem!! Mi l-am dorit de multa vreme, il vazusem initial intr-un video pe TED, apoi Camelia l-a prezentat foarte frumos aici.

mate2

S. a fost absolut incantat sa vada cum tabelele din carte se transforma in pentagon, stele diverse, o linie dreapta sau un punct. De fapt, si mie mi se pare fascinant, as fi vrut sa invat asa matematica la scoala… Intre timp, discul nostru s-a cosmetizat si arata asa (albastrul e culoarea favorita a Baietelului de argint):

DSC06037

Apoi, inspirata de unul dintre ultimele capitole ale cartii, am trecut la o scurta lectie despre bani. L-am pus pe S. sa isi deserte pusculita, am invatat diferenta dintre lei si bani, ce inseamna un banut, 5 banuti, 10 sau 50 de bani, cate monede din fiecare sunt cuprinse intr-una mai mare.

mate4

Aici l-am pierdut putin: fie inca nu e interesat de subiect, fie era prea obosit, caci era seara si deja se concentrase mai bine de jumatate de ora pe notiunile discutate anterior.

Dictionarul propune multe, multe teme interesante ce pot fi transformate in lectioare distractive. L-a S. a prins foarte bine, asa ca putem sa il recomandam din inima!

El costa 68 de lei si poate fi comandat de la Irina, iar in Piatra Neamt puteti chiar si sa il rasfoiti, daca treceti pe la Smart Kids luni seara, când are loc o sezatoare “Copiii la joaca, mamicile la lectura si ceai” (mai multe detalii aici). Daca vreti sa luati parte la ceva si mai inedit, va anunt si sezatoarea care va avea loc pe 13 februarie la ora 17.30- “Copiii la joaca, mamicile la cusut- Lada cu zestre”.

Spor la lectura si la invatat!

5 Comments

  1. Cat de interesant! Multumim pentru sfaturi!

    • Cu drag ❤

  2. Este interesantă. Cât costă cartea asta Ralu?

    • 68 la Irina, poti verifica si la distribuitorii cu care colaborezi de obicei.

    • Irina Maria

      Daca mai cauti cartea, am un exemplar la 50 ron acum.

Leave a comment