Activitati saptamanale (4)

De fapt, articolul de fata reuneste activitatile realizate pe parcursul a doua saptamani, pentru ca duminica trecuta eram inca internati in spital. Ma bucur totusi ca inainte si dupa situatia medicala neprevazuta, am reusit sa fac cateva activitati impreuna cu S.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Litere

Am avut doua-trei jocuri cu litere si ne-am apropiat in mod deosebit de Ş si Ţ. I-am scos lui S. cutiile postale sa reaminteasca alfabetul cu litere mari de tipar, apoi am pregatit un mic joc cu marionetele noastre de deget (incerc sa variez cat mai mult jocurile cu litere, sa nu se plictiseasca; in continuare lucram pe sunetul initial si pe consolidarea recunoasterii întregului alfabet cu litere mari si mici). In fiecare marioneta am ascuns  litera de plastic. S trebuia sa imi spuna el sunetul initial si apoi scotea litera din marioneta, sa vada daca a avut dreptate. Din fericire, am avut vreo trei soricei si o testoasa.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Inainte de începerea anului scolar, prin iunie, va povesteam ce materiale si tehnici vom folosi pentru invatatrea alfabetului, pentru ca. incet incet, sa facem primii pasi spre citire. Saptamana aceasta am finalizat primul nostru proiect cu alfabetul, am reusit sa trecem prin toate literele din cartea de colorat pe care noi o foloseam. Când o vad completa, pur si simplu am senzatia ca in sfarsit am dus la capat ceva (desi mai avem cateva litere neacoperite de carte, pe care insa S. le stie bine).

Matematica

Doar cateva adunari  si scaderi simple cu ajutorul unor cuburi ce au imprimate cifre sau operatii matematice pe ele, si un puzzle cu adunari (pe ambele le-am cumparat când S. era mic de tot, si acum le scoatem din când in când la lumina).

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Arts & Crafts

Decorarea pusculitei ceramice.

Stiintele naturii

Lectia despre albine.

O noua incursiune in lumea mineralelor si rocilor.

Istorie

Am recapitulat cateva notiuni despre Imperiul Roman, gratie cartii Civilizatii antice.

In afara de asta, am avut activitati pe marginea desenelor animate cu Fulger McQueen, presarate pe parcursul celor doua saptamani, si S. s-a jucat o tona de pretend play, a facut operatii pentru operatii celor doua bunici si ursuletului, a creat spectacole de teatru si concerte unde el era tobosarul principal, asta ca sa nu credeti ca stam toata ziua cu nasu-n activitati educative 🙂

Spor si voua!

 

 

2 Comments

  1. gilda

    Felicitari pentru lectii, mai ales pentru alfabet! Sper in cateva luni sa demaram si noi proiectul, folosind ideile tale si ale Cameliei, pentru care …multumim!

  2. Gilda, stii ca S. si-a dat drumul la citire? sunt asa de madra de el! Actvitatile astea saptamanale din ultimele luni chiar au dat roade! Spor si voua! Când va mutati?

Leave a comment