Cum s-a distrat Baietelul de argint la Bucuresti (1)

Anul acesta, din pricina de bebelus, am decis sa renuntam la vacanta. A trebuit insa sa facem un drum la Bucuresti, sa o programam pe Cati pentru o operatie stomatologica, asa ca l-am luat si pe S. cu noi intr-un week-end prelungit. Stiu ca sunt multe de facut in capitala, cei care locuiesc acolo prezinta permanent ceva interesant. Eu am ales sa urmaresc dorintele si interesele lui.

Si-a dorit foarte mult sa vada expozitia jucariilor de alta data, pe care am ratat-o când a fost la noi in oras, asa ca am poposit la Palatul Suţu- Muzeul municipiului Bucuresti, unde am vazut nu doar vitrinele cu jucarii vechi si starnitoare de nostalgii (avem si noi jocul Dacii si Romanii, intact), ci si expozitia permanenta a muzeului. Aceasta din urma m-a impresionat in mod deosebit.

Daca doriti o descriere frumoasa, completata de multe poze, a expozitiei de jucarii, intrati pe blogul Ursuletilor Nazdravani, aici.

Expozitia permanenta incepe cu o colectie de ceasuri vechi, care ne ajuta sa dam timpul inapoi. Prima incapere ne intampina cu proiectia unui film, vazut ca prin ferestrele palatului, unde sunt derulate imagini cu orasul in schimbare, de la Revolutie pana in zilele noastre.

Intram apoi, pe rand, in camerele muzeului, care constituie un traseu inapoi in timp, din perioada comunista, monarhia, domnia lui Brancoveanu si multe altele…  pana in epoca de piatra. Expozitia se numeste Timpul Orasului, iar despre ea puteti citi mai multe aici. In incaperea dedicata comunismului am vazut cravata rosie de pionier, de care eu bine imi amintesc. Când am incercat sa ii explic baietelului meu despre ea, mi-a spus ca stie, de la desene animate. Hmmm? Desene cu comunisti? Ei bine, da. S. are un CD cu viata animata a lui Richard Wurmbrand, si de acolo stia el de pionieri. Am ramas chiar impresionata de cunostintele lui…pe care nu le banuiam.

muzeu

Nu stiu cu cat a ramas el din aceasta vizita, dar cred ca a fost o frumoasa lectie de istorie pentru toata familia. Poze din interior nu am facut, ci doar cu pancartele decorative de la intrare si iesire. S. a refuzat sa faca poze, asa ca l-am pozat doar pe tati si pe…marele boier 🙂

muzeu1

De acolo am plecat spre Afi Palace Cotroceni, unde am vizitat expozitia  LEGO. Pentru micul meu pasionat de LEGO, mi s-a parut cea mai buna alegere, dar daca ar fi s-o iau de la capat, as organiza ziua in asa fel incat sa stam mai mult acolo. Biletele costa 25 de lei de luni pana vineri, 28 sambata si duminica. Pe langa tot soiul de exponate mecanizate sau actionate electric, unde dureaza mult sa treci de la unul la altul,  exista o sala de cinema  si o sala de curs (10 lei ora), un magazin (unde S. a ales ce isi doreste de Craciun/ziua lui).

expolego1

Nu am fost nici la cinema, nici la cursul respectiv (cred ca S. nu ar fi avut nevoie de el, pentru ca mie mi se pare foarte priceput pentru varsta lui).

expolego2

Apoi, la sfarsit, s-a asezat la una din masutele special amenajate unde copiii puteau constri dupa placul inimii. Acolo numai, el ar fi fost in stare sa stea ceasuri intregi.

expolego3

A avut la dispozitie doar zece minute sa isi aleaga niste piese si sa creeze ceva dupa imaginatia lui, iar rezultatul m-a impresionat. Nu a facut nici o masinuta, nici un turn inalt, ci o foarte eleganta statie de politie, simetrica si foarte frumoasa (spuse mama cioara 🙂 )

expolego4

Cum va spuneam, pentru pretul acestui bilet si pentru ce se intampla inauntru se merita sa dedici cateva ore doar acestei expozitii. Mie imi pare rau ca nu am putut sta mai mult.

Despre expozitie mai puteti citi recenzii aici si aici.

Aceasta a fost sambata, iar despre duminica…in episodul urmaator!

4 Comments

  1. Bine ati revenit casa, Raluca! Ce experienta frumoasa ati avut. Cum se simte Cati? Pupici

    • Abia astept sa citesc despre urmatorul episod 🙂

      • Preferatul meu 🙂

    • Multumim mult, Roxana! CAti e bine, S. a reusit sa se reimbolnaveasca, un rosu in gat rebel cu febra mare 😦 Va imbratisam cu drag pe toti 5 ❤

Leave a comment