Cum ne invata o omida zilele saptamanii

Despre fluturi noi am discutat in repetate rânduri, dar cum repetitio mater studiorum est, i-am readus in discutie pentru a invata si alte lucruri pe marginea acestei teme.

Am ales sa folosim doar doua carticele ajutatoare: Omida mancacioasa si o alta, in engleza, despre care va povesteam aici.

DSC09076

Despre cartea lui Eric Carle, aparuta in romaneste la editura Cartea Copiilor,  nu mai e trebuinta sa discutam, a fost atat de recomandata de atatea ori, pe diverse bloguri (neaparat sa mergeti sa vedeti fantasticele activitati facute de Valentina la atelierele sale). Eu am ales-o din trei motive bine intemeiate: ne este foarte draga, am vrut sa ne axam pe studiul zilelor saptamanii si aveam printables cu literele mari si mici de tipar gata pregatite, iar acum era momentul sa le folosim.

Asadar, am inceput prin a citi cartile, dar si alte informatii  despre fluturi. Ziarul Adevarul a pregatit o colectie cu 12 dintre cei mai frumosi fluturi din Europa, iar bunica materna a cumparat primul numar, care vine cu plansa insectar pe care trebuie asezati fluturii si cu o foaie A4 plina de informatii interesante despre ei.

Dupa aceea, am recapitulat partile componente ale fluturelui, cu ajutorul puzzle-ului creat de Mihaela (One Creative Boutique) si a setului de figurine de la Safari Ltd.- cel cu minunatii fluturi tropicali (pe care am incercat sa ii identificam si in carti).

Apoi am trecut la arta- primul fluture, in carioca, a fost desenat de S. din proprie initiativa, si atunci mi-a venit ideea sa experimentam cu mai multe feluri de culori: am ales tempera si pastel.

artafluturi

Dar cum toate aceste informatii recapitulate nu ii erau straine lui S., am introdus, cu ajutorul Omidei mancacioase, doua lucruri pe care S trebuie sa le invete in aceasta perioada: ordinea zilelor saptamanii si alfabetul.

Am decupat cartonase (reciclate de la niste calendare  vechi) cu numere diferite de patratele, lasand loc pentru a scrie ziua respectiva, si ne-am apucat de desenat/colorat. Am colorat cot la cot cu el, pentru ca baietelul meu nu e prea pasionat de aceasta activitate. Apoi le-am pus in ordine si am cantat un cantecel al zilelor saptamanii, inventat de mine (S. stie doar un singur cantecel, cu continentele, asa ca m-as bucura sa adauge inca unul in palmares). Activitatea aceasta a prins bine si ne-am distrat impreuna, suficient sa ii vina cheful de a face perechi de litere. Sunt mandra de el, reuseste sa potriveasca tot alfabetul (litera mare si litera mica) si se incurca foarte putin la cateva litere mici de tipar.

activitatifluturi

Noua aceste activitati ne-au umplut saptamana, au fost usor de pus laolata si am reusit sa invatam lucruri noi, pe langa cele vechi recapitulate.

Happy learning!

1 Comment

    Trackbacks

    1. Saptamana insectelor (2 ani si 7 luni) | Caiet pentru şcoala de...acasă

    Leave a comment