Retrospective si rezolutii (2015)

Ma uit in urma la 2014 si imi dau seama ca a fost un an bun pentru familia noastra (mai cu seama in a doua jumatate).

Pentru Capsunica, a fost poate cel mai bun an al ei, cu putine imbolnaviri si multe progrese.

Experienta din 2014 ma incurajeaza sa incerc lucruri noi cu ea. Pe lista se afla verticalizatorul (ne straduim de cateva luni bune sa il facem), uleiurile esentiale (dupa ce le testez va voi spune mai multe despre ele), noi alimente in dieta (deja am introdus sfecla rosie, iar ca si condiment, turmericul). Planul este sa reintram full-time in programul NACD in mai. Un alt plan este joaca organizata si structurata (se pare ca a ajuns Capsunica noastra la acest nivel- despre cum ne vom juca va voi povesti pe larg in curand). Dorinta mea cea mai mare e ca fetita noastra sa fie sanatoasa, fericita, iar anul acesta sa petreaca mai mult timp in aer liber.

Pentru Baietelul de argint, prima jumatate a lui 2014 a insemnat experienta cursurilor de pictura (unde a primit trofee de care e tare mandru) si a celor de badminton. Prin martie am descoperit Smart Play, iar asta a adus un mare plus la capitolul joaca si socializare. In septembrie a inceput gradinita, iar experienta de anul acesta a fost una pozitiva pentru noi. A trecut cu bine peste operatia de apendicita, s-a imbolnavit rar si nu grav,  a invatat sa citeasca cuvinte scurte din trei litere, ceasul (cat de cat), a construit mult iar cultura lui generala mi se pare foarte ok pentru un baietel de aproape 6 ani. A fost anul in care am exploatat cartile Usborne si povestile audio, care presimt ca ne vor fi prieteni de cursa lunga! Nu am lucrat tot atat de mult ca in primii patru ani, e drept. Am citit cat am putut de mult, dar in a doua jumatate a lui 2014 S. a fost foarte mult pe cont propriu, iar lucrurile preconizez ca se vor indrepta in aceasta directie tot mai mult. Casa noastra va fi si mai aglomerata :), iar timpul dedicat fiecarui copil, mai scurt. Sper sa reusim sa citim, sa imbunatatim engleza si…din când in când cate o lectie dintre cele propuse la începutul anului scolar.

Pana in 2015, când S. va intra in clasa pregatitoare, imi doresc sa il responsabilizez si sa il ajut sa devina cat mai independent. Aici cred ca am gresit cel mai mult in educatia lui; va voi povesti cum si de ce.

Pentru mine, 2014 a inceput banal, dar s-a dovedit a fi anul unui vis implinit (pe care 2015 sper sa il desavarseasca)- acela de a avea al treilea copil. Am crescut ca persoana in 2014- pentru Cati, am fost o mama mai buna, asta simt in inima mea, cat am putut am lucrat intens cu ea, iar când nu am mai putut, am delegat responsabilitatea (trebuie sa va marturisesc ca in lunile in care nu am reusit sa lucram, din august pana in octombrie, m-am simtit cumplit de vinovata). Am invatat multe despre nutritie si am reusit sa o trecem pe Cati pe alimentatie naturala si diversificata. Sunt convinsa ca as fi putut face mult mai multe pentru S., dar ma bucur macat ca am citit anul acesta multe carti impreuna.

Am iesit mai mult din casa (gratie atelierelor de la Smart Play), am avut mai multi musafiri (gratie noului domiciliu, care atrage prin frumusetea peisajului din jur), mi-am facut prieteni noi. Sunt recunoscatoare pentru oamenii cunoscuti in on-line, pe care i-am intalnit si fata in fata, pentru cei pe care am putut sa ii ajut, fie si numai cu un sfat sau un cuvant bun, si mai ales pentru cei care ne-au intins noua o mana de ajutor la nevoie, care au fost alaturi de noi cu vorba, fapta si rugaciunea.

M-am adaptat unei case noi, unde am incercat sa fiu mai atenta la ordine si curatenie.

Chiar daca blogul meu este mic, am scris inca un an in el.  Mie imi face la fel de multa placere sa jurnalizez calatoria noastra prin educatie timpurie si terapie, impartasind cu voi ce mai e nou in viata noastra. Sper ca nu v-am plictisit 🙂 Pe viitor as vrea doar sa creasca, sa am in continuare colaborari frumoase si mai ales, sa fie folositor.

In 2015 imi doresc pentru mine asa:

  • sa citesc consecvent  din Scriptura si sa am un timp special dedicat lui Dumnezeu in fiecare zi;
  • sa slabesc (trei copii sper sa ma ajute mai mult decat doi);
  • sa fiu o sotie mai buna pentru sotul meu;
  • sa gatesc mai mult, mai sanatos si mai bine pentru toata familia, nu doar pentru Cati;
  • sa continui sa invat cat mai multe despre dezvoltarea copiilor, terapie, educatie timpurie;
  • sa implementez programul Doman cu noul bebelus.

Daca as alege un cuvant pentru a descrie speranta mea pentru 2015, acesta ar fi…bucurie!

Un an plin de bucurie va doresc si voua!

 

10 Comments

  1. Raluca sa ai parte de un an plin de biruinte!xxx

    • Multumesc, asemenea, Oana!

  2. Sper sa reusesti tot ce ti-ai propus! La multi ani!

    • Multumesc, Laura, si tu sa implinesti tot ce ti-ai dorit pentru 2015!

  3. Nistor Gabriela

    La multi ani!
    Citesc acest blog de foarte multa vreme. Este o sursa de inspiratie continua. Asa a fost pentru primul copil (A., 5 ani jumatate) si , probabil, va fi si pentru al doilea, bebelusul pe care il asteptam si noi in acest an. Voi urmari cu mare interes activitatile cu cel mic, pentru ca in mod sigur voi avea multe de invatat. Va doresc multa, multa sanatate in 2015 si multa putere. Dumnezeu sa va ajute si sa va fie alaturi!
    Cu drag, Gabriela

  4. Multumesc pentru incurajare, Gabriela!! Nici nu stii cat conteaza! Felicitari pentru noul bebe, când trebuie sa soseasca?

  5. Gabriela

    Multumim! La sfarsitul lunii mai. Mai avem de asteptat, dar multe de facut intre timp☺ Sa fie sanatate pentru toti!

    • Mai aveti ceva! Sarcina usoara in continuare! ❤

  6. felicitaaaari!!!sa ai nastere usoara si bb sanatos!ce sa mai slabesti, ca esti ca o trestioara!
    imi place cuvantul tau pentru 2015.Iti doresc sa ai bucurie si s-o daruiesti mai departe!un parinte drag mie, cuviosul Paisie Aghioritul, spunea ,,Oamenii care au dragoste și bunătate se aseamănă cu îngerii care transmit bucurie și veselie, oriunde s-ar afla.,,

    • Ah, Irina, trestioara nu e chiar cuvântul care sa ma descrie…am sarit de 80 de kg. MA consoelz cu gândul ca acum chiar nu mai am ce face, si doar din martie ma pot apuca de treaba (sper sa reusesc sa alaptez mai mult de data asta si alaptatul sa ma ajute, cum m-a ajutat la S.). Ce frumos e citatul…Amin pentru el in viata noastra! La multi ani si tie si un an asa cum il doresti!

Leave a comment